پیام مهم رهبر طالبان به مناسبت عید قربان

© REUTERSپیام مهم رهبر طالبان به مناسبت عید قربان
پیام مهم رهبر طالبان به مناسبت عید قربان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر طالبان در پیامی در آستانه عید قربان از سازمان همکاری اسلامی، عربستان و برخی کشورهای عربی خواست تا از حضور نیروهای خارجی در افغانستان حمایت نکنند زیرا تنها راه نجات خروج این نیروها از این کشور است.

 

به گزارش اسپوتنیک، "ملا هبت‌الله" رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان تلاش‌های نظامی و سیاسی امریکا در برابر این گروه را شکست خورده دانست و مواضع طالبان در برابر مذاکرات صلح، انتخابات و سایر مسائل را تشریح کرد.
رهبر طالبان اظهار داشت: مبارزه طالبان در برابر نیروهای امریکایی به پیروزی کامل نزدیک شده است. امریکا توان رویارویی با طالبان را ندارد زیرا استراتژی جنگی نیروهایش ناکام و فناوری آنها کاربردی ندارد.
وی افزود: آوردن صلح از اهداف بزرگ طالبان است اما صلح در حضور نیروهای خارجی غیرممکن است و تنها راه نجات این کشور حاکمیت اسلامی است.
رهبر طالبان تاکید کرد که مردم این کشور برای حاکمیت نظام اسلامی و آزادی این کشور قربانی‌های بسیاری داده است، به هیچ قیمتی نمی‌توان در مورد این اهداف معامله کرد و کسی چنین امیدی نیز نداشته باشد.
ملاهبت‌الله گفت که امریکایی‌ها را به جای زورگویی به تفاهم و تعقل دعوت می‌کند زیرا تنها راه پایان جنگ خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.
وی با اشاره به اختلافات بین مقامات افغان تصریح کرد که دولت کابل فاسد است و حتی لیاقت حمایت امریکا را نیز ندارد، انتخابات نیز مملو از فساد است و مورد پذیرش بسیاری از مقامات افغان نیز قرار ندارد.
رهبر طالبان تاکید کرد که این گروه از نظر سیاسی و نظامی به پیروزی دست یافته و حتی به کشورهای همسایه نیز اطمینان می‌دهد که اگر امریکا به اشغال افغانستان پایان دهد ما بهامریکا و سایر کشورها تضمین می‌دهیم که امنیت در افغانستان را تامین خواهیم کرد.
رهبری طالبان اظهار داشت: امریکا تلاش می‌کند با تشکیل نیروهای مسلح خودسر، نشست‌های مذهبی با استفاده از علما و تحصن جریان مقاومت را تضعیف کند. همچنین تلاش‌های این کشور نیز برای زمینه سازی تجزیه افغانستان از طریق تشکیل ائتلاف های سیاسی و قومیتی جریان دارد.
ملاهبت‌الله تصریح کرد که نشست های اخیر کار علمای درباری بود که در حمایت از نیروهای امریکایی و مقابله با جهاد شرعی در عربستان و کابل برگزار شد.
وی همچنین با انتقاد عملکرد سازمان همکاری اسلامی نیز گفته که این سازمان به جای حمایت از حقوق مسلمانان با نیروهای اشغالگر همکاری می‌کند.
رهبر طالبان تصریح کرد: جنگ جاری در افغانستان بین الافغانی نیست زیرا ده‌ها هزار نیروی خارجی در این کشور به سرکردگی ژنرال‌های آمریکایی حضور دارند.
ملا هبت الله با اشاره به نشست سعودی گفت: آنها با وجود اطلاع از تهاجم امریکا که از سوی «جورج بوش» جنگ صلیبی خوانده شده بود، جهاد را نامشروع دانستند و این مسئله با آیات قرآن مغایر است.
وی از مقامات عربستان سعودی نیز به دلیل میزبانی از نشست علما در ریاض انتقاد کرد.
ملا هبت الله به کشورهای عربی هشدار داد که در گرداب امریکایی‌ها گرفتار نشوند.
رهبری طالبان در این بیانیه توسعه اقتصادی، بازسازی و توسعه رفاه را نیز از اهداف مهم این گروه دانسته که برای مردم این کشور لازم است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала