ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند

© AP Photo / Susan Walshترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند
ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در حال بررسی احتمال جایگزینی نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان با اعضای شرکت نظامی خصوصی بلک واتر متعلق به ایریک پرنس است.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون ان بی سی روز پنج شنبه گزارش داد که ایریک پرنس، بنیان‌گذار شرکت خصوصی امنیتی امریکایی «بلک واتر» یک بار دیگر پیشنها می‌کند تا پیمانکاران امنیتی که در ارتش امریکا خدمت کرده‌اند جایگزین نیروهای امریکایی در جنگ افغانستان شوند و در هر واحد نظامی حمایت کافی هوایی را انجام دهند.
به گفتۀ او، با این کار هزینۀ جنگ افغانستان ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دالر در سال نه بل تنها ۱۰ میلیارد دالر خواهد بود و برای نابودی هراس‎افگنی نیز این رویکرد اثرگذار واقع خواهد شد.
او می‎گوید که پاکستان هنوزهم واشنگتن را درجنگ افغانستان فریب می‎دهد.
آقای پرنس که تجربه جنگی درارتش امریکا دارد می‎گوید که پاکستان هنوزهم حمایت پایدارش را از طالبان ادامه می‎دهد.
او ارتش امریکا را درجنگ افغانستان ناکام می‎داند و می‎گوید که تنها برای سال آینده میلادی ۶۰ میلیارد دالر این جنگ پنتاگون هزینه خواهد برداشت که به گفتۀ او بیشتر از کل بودجه دفاعی بریتانیا است.
او می‌گوید که در ۱۷ سال اخیر، پنتاگون واحدهای نظامی ای را به افغانستان فرستاده است که چند ماه را برای تطابق کردن سپری کرده و پس از آن تنها برای برای ناکام شدن فعالیت کردند.
براساس اطلاعات منابع این تلویزیون، ترامپ از عدم پیشرفت قابل توجهی در تحقق بخشیدن سیاست های فعلی ایالات متحده در افغانستان دارد مایوس شده است. او در این آواخر علاقمندی جدی خود را به ایده پرنس، در خصوص جایگزینی نیروهای نظامی امریکایی توسط بلک واتر در این کشور نشان داده است.
پرنس رئیس این شرکت خصوصی امنیتی در تلاش است تا طرح‎های خود را در خصوص عملیات بر ضد تروریزم در افغانستان ترویج نموده و علاقمندی را جلب نماید.
این چنین اقدامات از سوی شرکت خصوصی بلک واتر با وجود این‎که اداره رئیس جمهور دونالد ترمپ طرح‎های آن را رد کرده، به پیش برده می‎شود.
منابع دولتی در ایالات متحده امریکا می‎گویند، آقای پرنس طرح‎های مربوط به عملیات برضد تروریزم در افغانستان را به سازمان‎های استخبارات امریکا از جمله سی آی ای سپرده‎است. اما واضح نیست که تا چه حد حمایت آن ادارات را در این ارتباط کسب کرده‎است.
در این میان، اداره استحبارات مرکزی امریکا یا سی ای ای از دریافت چنین طرح‎های انکار کرده‎است.
بر اساس گفته یکی از مقام‎های بلند رتبه دولتی امریکا، پلان رئیس بنیاد امنیتی خصوصی بلک واتر که استفاده از عساکر متقاعد نیروهای خاص امریکا و کشورهای متحد آن در داخل واحدهای نظامی قوای افغان می‎باشد، پیش از اعلان استراتژی جدید امریکا شامل طرح قصر سفید بود.
بر اساس پیشنهاد و طرح پرنس رئیس شرکت بلک واتر نیروهای خاص ایالات متحده و متحدین آن امکان دارد که برای مدت طولانی در افغانستان باقی بمانند.
بر اساس اطلاعات از منابع مختلف پانزده هزار و پنجصد سرباز امریکایی بر علاوه 7.5 هزار سرباز از کشورهای ناتو در افغانستان مستقر می باشند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала