نشست اعضای شورای کویته در باره آتش‌بس جدید

© AP Photoنشست اعضای شورای کویته در باره آتش‌بس جدید
نشست اعضای شورای کویته در باره آتش‌بس جدید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای شورای کویته یا شورای رهبری جنبش طالبان روز جمعه 26 اسد در کویته پاکستان نشست عمومی برگزار نمودند. اشاره شده است که رایزنی‌ها در مورد آتش‌بس در روزهای عید قربان مورد بحث قرار گرفته است.

براساس معلومات که در اختیار اسپوتنیک قرار گرفته است، اعضای شورای کویته یا شورای رهبری جنبش طالبان پریروز (جمعه 26 اسد) در کویته پاکستان نشست عمومی برگزار نمودند و گفته می‌شود که اولیت اجندای این جلسه، رایزنی‌ها در مورد اعلام آتش‌بس در روزهای عید قربان قرار داشته است.
طبق اطلاعات تایید ناشده، شواری کویته پاکستان به این نتیجه رسیده اند که این بار هیچ اعلامیه "امارت اسلامی" در مورد آتش‌بس نباید انتشار گردد. اگر حکومت افغانستان در باره آتش‌بس تصمیم می‌گیرد، رهبری طالبان به والی‌ها و قوماندان‌های محلی دستور‌ خواهند داد که از آغاز روز عرفه الی روز سوم عید عملیات خویش را متوقف نمایند.

جزییات اولین مذاکرۀ امریکا و طالبان افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
جزییات اولین مذاکرۀ امریکا و طالبان افشا شد

مسئله دوم که شورای کویته آن را در این نشست تحت تحلیل و بررسی قرار داد، آمادگی گروه طالبان برای دور دوم مذاکرات با امریکا بود. گفته شده است که تماس‌های جدید میان امریکا و مخالفین دولت صورت گرفته است و در آینده نزدیک مذاکره میان امریکا و طالبان صورت می‌گیرد که از محل دقیق تا به حال معلوماتی در دست نیست. بر اساس اطلاعات ابتدایی، گفتگو و دیدار دو طرف در پایتخت یکی از کشورهای آسیای میانه دایر خواهد شد.
گفته شده است که این بار شهر تاشکند پایتخت کشوری ازبکستان منحیث میزبان مذاکرات میان امریکا و طالبان تعیین گردد.

یادآوری می‌کنیم که چندی پیش اسپوتنیک گزارش داده بود که دور دوم مذاکرات امریکا و طالبان احتمالاً در ماه آینده (سپتمبر) برگزار شود. طی درو اول هیأت ایالات متحده امریکا از مخالفین دولت تقاضا کردند تا با آغاز عید قربان بر سر آتش‌بس درازمدت با نیروهای دولتی افغانستان توافق نمایند. نمایندگان طالبان در مقابل این خواست امریکا شرایطی قبلی خویش را تکرار نمودند که مهم‌ترین آن، خروج نیروهای امریکا و ناتو از قلمرو افغانستان، به رسمیت شناختن دفتر سیاسی طالبان در دوحه و خذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه ملل متحده بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала