اردوغان در مورد بزرگترین پروژه تاریخ ترکیه صحبت کرد

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان در مورد بزرگترین پروژه تاریخ ترکیه صحبت کرد
اردوغان در مورد بزرگترین پروژه تاریخ ترکیه صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه در مورد بزرگترین پروژه ساخت کانال "استانبول که در آینده موازی با تنگۀ بسفر ساخته می‌شود صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت که ترکیه به‌طور فعال در کار آماده سازی بزرگترین پروژه کانال "استانبول" که در آینده موازی با تنگۀ بسفر ساخته می‌شود مشغول است.
به این ترتیب «کانال استانبول» به طول 43 کیلومتر برای اتصال دریای مرمره به دریای سیاه ساخته خواهد شد. عمق این کانال 25 متر و عرض آن بین 250 تا هزار متر خواهد بود.
هدف از ساخت این کانال در درجه اول، کاهش حجم رفت و آمد در تنگۀ بسفر است. تنگۀ بسفر یکی از پرازدحام‌ترین مسیرهای رفت و آمد آبی در جهان به شمار می‌رود و تنها در سال گذشته میلادی این گذرگاه محل عبور نزدیک به 42 هزار کشتی بوده است.

ترکیه قصد دارد در اطراف کانال جدید یک پروژه شهرسازی را نیز به اجرا بگذارد. این پروژه شامل بخش‌هایی مانند ساخت شمار قابل توجهی اقامتگاه در کناره کانال نیز می‌شود. برخی از کشورها مانند قطر از علاقمندی خود برای سرمایه گذاری در این پروژه خبر داده‌اند.
قرار است این پروژه که با بیش از 10 میلیارد یورو هزینه به گران‌ترین پروژه در تاریخ این کشور تبدیل شده، در سال 2023 میلادی به پایان برسد.
ایجاد تنگه «بسفر دوم» که یک رویای قدیمی مربوط به دوران عثمانی بود، در حال تبدیل شدن به واقعیت است.
کانال استانبول، یکی از پروژه‌های بزرگ ترکیه است. این کانال که دریای سیاه را از شمال بخش اروپایی استانبول به دریای مرمره در بخش جنوبی آن متصل می‌کند، از نزدیکی فرودگاه سوم که در دست احداث است این شهر خواهد گذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала