ریاست عمومی امتحانات وزارت تحصیلات عالی از این وزارت جدا شد

© Sputnik / Karimریاست عمومی امتحانات وزارت تحصیلات عالی از این وزارت جدا شد
ریاست عمومی امتحانات وزارت تحصیلات عالی از این وزارت جدا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی، ریاست عمومی امتحانات وزارت تحصیلات عالی را از ساختار تشکیلاتی این وزارت جدا و به عنوان اداره ملی امتحانات معرفی کرد.

Afghan President Ashraf Ghani - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: تأمین شفافیت امتحان کانکور یک دستاورد ارزنده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی فرمانی ریاست عمومی امتحانات وزارت تحصیلات عالی را از ساختار تشکیلاتی این وزارت جدا و به عنوان اداره ملی امتحانات معرفی کرد.

در این فرمان که به تاریخ ۲۲ ماه اسد توسط محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در مورد ایجاد اداره ملی امتحانات امضا شده، آمده است:- "به تأسی از حکم ۱۴۲ قانون اساسی کشور و به منظور بهبود، تسریع و انسجام هرچه بهتر امور مربوط به امتحانات جمعی در نهادهای تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی(ملکی و نظامی) و خصوصی، امتحانات استخدام کارکنان خدمات ملکی و سایر امتحانات جمعی، ریاست عمومی امتحانات از ساختار تشکیلاتی وزارت تحصیلات عالی جدا و ایجاد اداره جدید تحت عنوان اداره ملی امتحانات همزمان با ایزاد یک بست خارج رتبه برای رییس عمومی آن منظور است".

در ماده دوم این فرمان، ریاست جمهوری افغانستان دستور داده، تا تشکیل منظور شده سال مالی ۱۳۹۷ ریاست عمومی امتحانات وزارت تحصیلات عالی همراه با کارکنان آن، به اداره ملی امتحانات انتقال و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی طرح تشکیل جدید این اداره را طی مدت یک ماه نهایی و جهت منظوری به ریاست جمهوری ارائه نماید.

رهبری حکومت افغانستان در فرمان ایجاد اداره ملی امتحانات از تمام ادارات ذیربط به شمول وزارت تحصیلات عالی، وزارت معارف، نهادهای امنیتی، اداره ارگان‌های محل و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی خواسته تا همانند گذشته در برگزاری امتحانات، همه شمول، شفاف، عادلانه و به وقت، با این اداره همکاری نمایند.

یادآوری می کنیم، که امتحانات کانکور پیش از این در افغانستان توسط استادان دانشگاه ها گرفته می شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала