تلاش ایالات متحده برای ساخت سیستم مشابه " کراسوخای" روسی

© Sputnik / Pavel Lisitsynتلاش ایالات متحده برای ساخت سیستم مشابه " کراسوخای" روسی
تلاش ایالات متحده برای ساخت سیستم مشابه  کراسوخای روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از کارشناسان مرکز تحلیلی نیروی دریایی امریکا گفت: روسیه از در زمینه سیستم های جنگ الکترونیک (EW) از ایالات متحده پیشی می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنک، به نقل از نشریه‌ای امریکایی Breaking Defense نیرو های مسلح ایالات متحده به زودی چند وسیله جنگی جدیدEWTV را برای پیشبرد جنگ الترونیک دریافت خواهند کرد.
سیستم جدید EWTV در قالب یک وسیله نقلیه زرهی بین المللی MaxxPro ارائه خواهد شد که بر روی آن سیستم های ضد الکترونیکی ، که شماری تغییرات را پشت سر گذاشته؛ نصب شده است.
به گفته کارشناسان شرکت SRC، این سیستم قادر است با موفقیت سیگنال رادیویی دشمن را شناسایی و با ایجاد فرکانس های گمراه کننده؛ طیف گسترده شبکه های ارتباطی دشمن را از کار اندازد.
با این حال، سیستم جدید تا هنوز در سطح بسیار پائین از سلاح های ضد الکترونیک روسی می باشد که در سوریه مورد استفاده قرار گرفت.
طوری که پیشتر نیز اشاره شد؛ نیروهای روسی در سوریه مجتمع های لیر-3، کراسوخا، مسکو-1، باغ وحش و گارمون مورد آزمایش قراردادند.
ساموئل بنت؛ تحلیلگر مرکز تحلیل نیروی دریایی (ایالات متحده امریکا) ساموئل بندت گفت:سامانه جنگ الکترونیک روسیه یک تکنولوژی پیشرفته است که پس از فروپاشی شوروی سابق نیز ادامه دارد.
وی افزود: تکنولوژی امریکایی می‌توانست از همتایان شوروی خود پیشی بگیرد، اما امریکا بخش قابل توجهی از این تکنولوژی خود را بخاط از عدم بروز تهدیدات از سوی مسکو متوقف کرد. در نتیجه طی چند سال گذشته امریکا ها با ناتوانی مقابل تکنولوژی روسها و عملیات پیچیده برای استفاده از آنها مواجه شدند.
این کارشناس اشاره می کند که مسکو طی پنج سال اخیر تعدادی از سیستم های مختلف تکنولوژی "سامانه جنگ الکترونیک" را به معرض آزمایش قرار داد. به گفته بندت در حدود 200 تکنولوژی مختلف در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت.
ین کارشناس گفت:امریکا می تواند شکاف موجود در تکنولوژی با روسیه را کاهش دهد که این امر نیاز به زمان دارد.
سامانه جنگ الکترونیک یا جنگال (کوتاه‌شده جنگ الکترونیک) اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردهاست و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود (استراق سمع) گفتگوهای دشمن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала