احساس یک نوجوان امریکایی پس از اصابت با صاعقه

© AFP 2023 / Yasser Al-Zayyat احساس یک نوجوان امریکایی پس از اصابت با صاعقه
احساس یک نوجوان امریکایی پس از اصابت با صاعقه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نوجوان امریکایی که پس از اصابت با رعد و برق؛ جان سالم بدر برده است در برنامه " صبح بخیر امریکا" آنچه را که بر وی گذشت، با بیننده ها به اشتراک گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیون امریکایی ABC؛ یوزی ودمن، نوجوان 13 ساله امریکایی ساعت 8 بامداد 13 آگست با دوستش در پرک اریزونا مصروف قدم زدن بود؛ که با اصابت رعد و برق روبرو شد.ضربه رعد و برق او را تا ارتفاع تقریبا 3 متر از زمین بلند کرد.
وی می گوید این اصابت باعث شد تا قلب او برای مدتی از حرکت بازماند. هر لحظه ممکن بود نوجوان جان خود را از دست دهد؛ اما یک تن از عابران به کمک او شتافت و با دادن تنفس مصنوعی او را از خطر مرگ نجات داد.
این پسرکه چندین شکستگی بدن داشت به بیمارستان منتقل شد.  

باران و رعد وبرق مرگبار در هند - اسپوتنیک افغانستان
باران و رعد وبرق مرگبار در هند

وی می گوید، او سه روز پس از این اتفاق در بیمارستان به هوش آمد و فکر می کرد که خواب دیده است و فقط بیاد دارد که احساس شدید گرما داشت و سپس همه چیز مثلیکه خاموش شد.
به گفته این نوجوان اسکیت بوردی را که او در دست داشت وی را از مرگ حتمی نجات داده است. او معتقد است که اسکیت بورد باعث شده است که از شدت رعد و برق جلوگیری شود، زیرا بخش زیاد انرژی به زمین ارسال شد.
اما مادر وی می گوید، اسکیت بورد باعث شد که رعد و برق به پسرش اصابت کند.
شارژ حاصله از رعد و برق معمولا یک میلیارد " ژوئل" قدرت دارد و این انرژِ کفایت می کند که یک چراغ 60 ولت به مدت شش ماه خاموش نشود.
90 در صد افرادی که با رعد و برق اصابت می کنند معمولا نجات می یابند، اما اکثر اوقات آنها سوختگی های متفاوت بدن دریافت می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала