ترامپ: محمد نخست وزیر اسرائیل می شود

© AFP 2023 / Mandel Nganترامپ: محمد نخست وزیر اسرائیل می شود
ترامپ: محمد نخست وزیر اسرائیل می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده در اظهاراتی به مزاح و شوخی گفته که حل و فصل منازعه فلسطین و اسرائیل به طوریکه منجر به تشکیل یک کشور شود باعث می‌شود که طی چند سال آتی اسم نخست‌وزیر اسرائیل "محمد" شود.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Axios، دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری امریکا به تمسخر گفته است که حل و فصل نزاع فلسطینیان و اسرائیل از طریق تشکیل یک کشور طی چند سال آتی باعث می‌شود که اسرائیل، نخست‌وزیری به اسم محمد داشته باشد!
این خبر بعد از آن منتشر شده که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دوم آگست گذشته به اردن رفت و با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و درباره نشست طرف اردنی با ترامپ در جولای گذشته، بحث گفت‌وگو کرد.
در این دیدار ملک عبدالله به لودریان گفت که وی در دیدار با ترامپ اعلام کرده که شماری از جوانان فلسطینی ترجیح می‌دهند در یک کشور واحد با اسرائیلی‌ها زندگی کنند و از حقوق مساوی برخوردار باشند.
این منابع در ادامه به نقل از ملک عبدالله گفته‌اند: در چنین وضعیتی اسرائیل ماهیت یهودی خود را از دست خواهد داد.
این سایت در ادامه نوشت که ترامپ در این دیدار تاکید کرده که وی همچنان به تحقق صلح در خاورمیانه پایبند است و اگر دولت وی نتواند در موضوع ایجاد صلح میان فلسطین —اسرائیل موفق شود، پس هیچ دولت امریکایی دیگری نیز قادر به انجام این کار نخواهد بود.
این خبر در حالی منتشر شده که کاخ سفید هیچ واکنشی به آن نداشته‌.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала