روسیه تکنالوژی جنگنده سوخو را به هند می‌دهد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه تکنالوژی جنگنده سوخو را به هند می‌دهد
روسیه تکنالوژی جنگنده سوخو را به هند می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چارچوب پروژه ساخت جنگندۀ مشترک هند و روسیه، روسیه تکنالوژی جنگنده سوخو-57 را به هند ارایه می‎کند.

به گزارش اسپوتنیک، یوری سلیوسار، رئیس شرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسی (UAC) روز یکشنبه (19 اگست) اعلام نموده است که روسیه در چارچوب پروژه FGFA برای ساخت جنگنده نسل پنجم سوخو-57، حجم بالایی از تکنالوژی را در اختیار هند قرار می‌دهد.

رئیس شرکت یو ای سی افزود که هند از این پروژه خارج نشده است و طراحان "سوالات زیادی را مطرح می‌کنند که ما به آنها از دیدگاه خود پاسخ‌های قناعت‌بخش می‌دهیم".

احتمال ازسرگیری پروژه مشترک جنگنده های روسیه - هند - اسپوتنیک افغانستان
احتمال ازسرگیری پروژه مشترک جنگنده های روسیه - هند

به گفته وی، این کشور در "مرحله دوم پیشرفت تکنالوژی قرار دارد" و نه تنها مصروف خریداری طیاره‌ها بلکه ایجاد مجوز تولید و ساخت آنها نیز می‌باشد.

این در حالیست که دمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های تخنیکی-نظامی امروز (دوشنبه، 20 اگست) با اشاره به توقف فعالیت پروژه FGFA، گفت: "این پروژه در حال حاضر به تعلیق درآمده است. اما امیدواریم که ما مذاکرات درباره ساخت جنگنده نسل پنجم را دوباره آغاز کنیم".

پروژه مشترک روسیه و هند برای تولید اولین جنگنده نسل پنجم هند بر پایه سوخو-57 است. در ماه اپریل اعلام شد که هند از این پروژه خارج شده است. همکاری با هند برای ساخت این جنگنده، منبع اصلی مالی تولید دسته‌جمعی سوخو-57 برای روسیه بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала