جزئیات تازه از حملات راکتی هنگام نماز عید در کابل+ عکس؛ ویدئو

© اسپوتنیکحملات راکتی هنگام نماز عید در کابل
حملات راکتی هنگام نماز عید در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته می‌شود که حدود چندین راکت، هم‌زمان با سخنرانی رییس‌جمهورغنی پس از ادای نماز عید، به سوی ارگ و بخش‌های نزدیک آن شلیک شدند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع امنیتی بامداد سه‌شنبه (30 اسد) خبردادند که گروهی از مهاجمان از یک موتر باربری نوع دینا در نزدیک مسجد عیدگاه در شهر کابل، راکت شلیک کردند.
این گروه كه گفته ميشود تعداد شان به 6 تن ميرسد وارد يك سرايي ماهي فروشي در ساحه مسجد عيدگاه كنار مسجد ركاخانه شده و هنگامي كه نمازگذاران خطبه نماز عيد را اداميكردند 3 راكت را بالاي رياست جمهوري و8 راكت ديگر را بالاي وزارت دفاع ملي شليك كردند.  

درهنگامی فرود آمدن این راکت ها، رییس‌جمهور غنی که سخنرانی داشت می‌گوید که گروه‌های هراس‌افگن با چنین موشک پراگنی‌ها نمی‌توانند مانع پیشرفت مردم شوند.
نيروهاي امنيتي براي دفع اين حملات از زمين و هوا ساختمان اين سراي را در محاصره خود در أورده و قواي هواي نيز مهاجمين را در داخل سراي مورد حملات خود قرار داده است. 

خبرنگار طلوع‌نیوز می‌گوید که نیروهای امنیتی محل را که مهاجمان از آن جا راکت پرتاب کرده‌اند را محاصره کردند و نیز چرخبال‌های از طریق هوا مهاجمان را آماج قرار می‌دهند.
همين اكنون قطعات ويژه سي آر يو وارد محل شده و نبرد ها را با مهاجمين آغاز كردند كه تا كنون چندين انفجار در داخل اين ساختمان رخ داده است. گفته می شود که تا هنوز، دو مهاجم از پا در آمدند و نبرد با مهاجمان دیگر ادامه دارد.
هیچ گروهی به شمول طالبان تاکنون مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته‌است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала