ارگ، خصوصی سازی جنگ افغانستان را رد کرد

© Photo / ARG / ARGارگ، خصوصی سازی جنگ افغانستان را رد کرد
ارگ، خصوصی سازی جنگ افغانستان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده مبنی بر سپرده شدن اداره جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی آمریکا، نادرست است و حقیقت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک،هارون چخانسوری؛ سخنگوی ارگ ریاست جمهوری که عصر دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در کابل با خبرنگاران سخن می‌گفت، گزارش‌هایی که در رسانه‌های افغانستان و جهان طی دو روز گذشته در مورد ابراز تمایل دولت امریکا به واگذاری اداره جنگ افغانستان به یک شرکت خصوصی منتشر شده‌است را از توطئه‌های دشمنان افغانستان برشمرد.
سخنگوی ریاست جمهوری راهبرد نظامی امریکا برای جنوب آسیا را که اسد سال گذشته رونمایی شد؛ برای افغانستان موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت که هیچ‌کسی نمی‌تواند از موفقیت این راهبرد چشم پوشی کند و نشر چنین گزارش‌هایی که می‌خواهد این راهبرد را ناکارآمد نشان دهد، کار دشمن است. 

رویکرد تجارتی ترامپ در خصوصی سازی جنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رویکرد تجارتی ترامپ در خصوصی سازی جنگ افغانستان

وی خبر رهایی 440 زندانی طالبان از زندان‌های دولتی را به مناسبت عید قربان را نیز رد کرد و گفت که دربارهٔ پیشنهاد طالبان برای رهایی زندانیانشان، خواستار ارسال فهرست درخواستی آنها شده‌ایم اما آن عده از زندانیان که خطراتی را متوجه امنیت ملی این کشور بسازند، شناسایی و متناسب با آن تصمیم گرفته می‌شود.
پیشتر برخی رسانه‌های غربی گزارش دادند که "دونالد ترامپ" از راهبرد جنگ در افغانستان ناراضی است و در نظر دارد تا مسئولیت پیشبرد مأموریت جنگی امریکا در افغانستان را به شرکت خصوصی «بلک واتر» واگذار کند.
بلک واتر از معروف ترین شرکت‌های خصوصی امنیتی است که در سال‌های اخیر، در عراق و افغانستان فعالیت‌هایی داشته است و به تخطی‌های جدی در هنگام ماموریتش در این کشورها نیز متهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала