واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر سفیر افغانستان

© Photo / کسراواکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر سفیر افغانستان
واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر سفیر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر عبدالقیوم کوچی، سفیر افغانستان در روسیه، گفته‌های وی را رد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه در واکنش به اظهارات داکتر عبدالقیوم کوچی، سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در روسیه مبنی بر اینکه گویا روسیه تصمیم دارد تا از طالبان* علیه گروه تروریستی داعش** استفاده کند، این گفته‌ها را رد نموده است.

در خبرنامه آمده است: "به اعلامیۀ اخیر عبدالقیوم کوچی، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو درمورد اینکه گویا فدراسیون روسیه تصمیم دارد از جنبش طالبان علیه داعش در افغانستان استفاده کند، متوجه شدیم".

در ادامه خبرنامه آمده است: "با یقین کامل می‌خواهیم اعلام کنیم که اظهارات سفیر افغانستان در مسکو با واقعیت مطابقت ندارد و سیاست فدراسیون روسیه در راستای افغانستان را کاملاً تحریف می‌کنند. ما بارها به اظهار کنندگان تخیلات مشابه در این مورد اعلام نموده ایم".

لاوروف درمورد استفاده روسیه از طالبان علیه داعش ابراز نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف درمورد استفاده روسیه از طالبان علیه داعش ابراز نظر کرد

علاوه بر این، وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان ساخته است که سفیر افغانستان قبل از این نیز چنین اظهارات "مبنی بر دروغ‌پردازی صریح" داشته است.

خبرنامه می‌افزاید: "ما اصرار داریم که فریب آن‌هایی را که تلاش‌های فدراسیون روسیه برای راه‌اندازی پروسه صلح در افغانستان و خنثی‌سازی تهدیدهای افراط گرایانه و تروریستی از این کشور را را نمی‌پسندند، نخورید".

قبل از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه صربستان گفت که وی تصور کرده نمی‌تواند که روسیه چگونه می‌تواند از طالبان در مبارزه با داعش استفاده کند.

*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

**داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала