امریکا ذخایر استراتژیک نفتش را به‌فروش می‌رساند

© AP Photo / LM Oteroامریکا ذخایر استراتژیک نفتش را به‌فروش می‌رساند
امریکا ذخایر استراتژیک نفتش را به‌فروش می‌رساند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا تصمیم به فروش بخشی از ذخایر استراتژیک نفت در ایالت لوئیزیانا و تگزاس را گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت انرژی امریکا اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است تا بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خود را که مربوط به چهار انبار ذخیره سازی زیرزمینی در سواحال ایالت لوئیزیانا و تگزاس می‌شوند را به فروش برساند.

امریکا از فروش نفت ذخایر نفت کشور را ترمیم میکند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از فروش نفت ذخایر نفت کشور را ترمیم میکند

حجم ذخایر استراتژیک ایالات متحده امریکا 700 میلیون بشکه نفت است که این مقدار برای برطرف کردن نیازهای کل کشور به مدت 33 روز است، تصمیم گرفته شده است که از آن جمله 11 میلیون بشکه از آنها بفروش برسد.
درخواست برای خرید این نوع نفت تا 28 اگست پذیرفته می‌شود و تحویل این منابع نفتی در ماه اکتوبر و نوامبر انجام خواهد شد.
ایالات متحده امریکا قصد دارد طی سال‌های آینده 25 میلیون بشکه نفت را بفروشد و تا سال 2025 می‌خواهد امار فروش خود را به 58 بشکه برساند.

ذخیره‌سازی با عنوان ذخایر استراتژیک نفتی (Strategic Petrolume reserve) یا (SPR) از دهه 1970 به بعد شکل گرفت. کشورهای صنعتی برای جلوگیری از تکرار بحران نفتی 1973 مبادرت به تأسیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) کردند و در کنار مجموعه‌ای ازسیاست‌های دیگر، تصمیم گرفتند مقداری از نفت مورد نیاز خود را ذخیره کنند تا در روز مبادا از آن استفاده کنند. آژانس بین‌المللی انرژی، کمیته‌ای دارد که ذخیره‌سازی نفت در کشورهای عضو را کنترل می‌کند و علت‌اش این است که کشورهای صنعتی هم درواقع گاهی اوقات از تعهدات خود تخلف می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала