خواست اتمر از روسیه برای فشار بیشتر بر طالبان جهت آغاز گفت‌وگوها با حکومت افغانستان

دیدار حنیف اتمر با سفیر روسیه در کابل
دیدار حنیف اتمر با سفیر روسیه در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال آمادگی روسیه برای برگزاری نشست صلح افغانستان در مسکو در 4 سپتامبر آینده و تأیید حضور طالبان در این نشست، مشاور امنيت ملى کشور با سفير روسيه در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه دفتر شوراى امنیت ملى ،محمد حنیف اتمر در دیدار با الکساندر مانتیسکى، سفیر فدراتیف روسیه در کابل، روى پیشرفت‌ها در روند صلح افغانستان و گسترش روابط میان کابل و مسکو گفتگو کرده است.

بر اساس این خبرنامه، محمدحنیف اتمر ضمن قدردانى از همکارى‌هاى مسکو در روند صلح افغانستان، از روسیه خواسته که بر طالبان مسلح فشار وارد کند تا گفت‌وگوهاى رو در رو با حکومت افغانستان را آغاز کند.

به گفته وى، فعالیت‌هاى جنگى طالبان، زمینه را براى فعالیت جنگجویان خارجى و همچنان کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان مساعد کرده است.

مشاور امنیت ملى کشور مى‌گوید، اگر طالبان جنگ را متوقف کنند، فعالیت‌هاى هراس‌افگنان خارجى در افغانستان محدود مى‌شود و تلاش‌ها بر از بین بردن آنان متمرکز خواهد شد.

او خط مشى کنونى پاکستان در مورد صلح و گفت‌وگوهاى صلح را نادرست خوانده و گفته که پاکستان باید با روند صلح افغانستان همکارى صادقانه داشته باشد.

در این دیدار، السکاندر مانتیسکى، سفیر روسیه در کابل، امنیت در افغانستان را به نفع منطقه خوانده و گفته است، روسیه آماده است که در راستاى تأمین ثبات با حکومت افغانستان همکارى‌هاى همه‌جانبه داشته باشد.

این درحالی است که به گفته ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه براى افغانستان، از نمایندگان دفتر قطر طالبان نیز دعوت شده تا در نشست مسکو در مورد صلح افغانستان شرکت کنند و آن‌ها نیز این دعوت را پذیرفته‌اند.

یک منبع نزدیک به طالبان نیز گفته است که هیأت دفتر قطر طالبان در نشست مسکو شرکت مى‌کند، اما منابع رسمى طالبان تا حال در این مورد چیزى نگفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала