کشف نشانه های جدید از یک فاجعه جهانی

© Fotolia / The_lightwriterکشف نشانه های جدید از یک فاجعه جهانی
کشف نشانه های جدید از یک فاجعه جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی ازدانشمندان بین المللی آب و هوا؛ برای اولین بار روند ذوب و ناپدید شدن یخ های چندین ساله را در منطقه شمال گرینلند ثبت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Science Alert دانشمندان معتقد اند که، این امر می تواند بقای زندگی حیوانات قطب شمال و خرس های قطبی را به خطر بیندازد.
داده های به دست آمده از ماهواره ها نشان می دهد که یخ هایی که بخش وسیعی از قطب شمال را به مدت طولانی تحت پوشش قرار داده بودند شکننده و متحرک تر شده اند. در اوایل ماه آگست، این یخ ها توسط باد از ساحل شمالی گرینلد حمل شده، و سطح آب در ناحیه که قبلا زیر یخ ها پنهان بود نمایان شده است.
چنین تحرک به دلیل تغییر در ضخامت پوشش یخ است، زیرا در حال حاضر تقریبا تمام یخ های قطب شمال یک ساله می باشد و به همین دلیل این یخ ها نازکتر شده اند.
پیش از این، دانشمندان معتقد بودند که در این منطقه، یخ های چندین ساله به مدت طولانی حفظ خواهند شد. معمولا ضخامت این یخ ها به بیش از چهار متر، و در برخی جاها ضخامت یخ حتا تا 20 مترمی رسید. به گفته محققان، با توجه به گرمای غیر معمول آغاز سال و ماه آگست، ضخامت یخ ها 40 در صد کاهش یافته است. این امر بقای زندگی خرس های قطبی را تهدید می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала