امریکا در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نمیکند

© AP Photo / Luis M. Alvarezامریکا در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نمیکند
امریکا در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نمیکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا دعوت روسیه را برای اشتراک در نشست صلح افغانستان که قرار است در مسکو برگزار شود، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا میگوید که نمایندگان ایالات متحده در نشست صلح افغانستان در مسکو شرکت نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا: «ایالات متحده قصد ندارد در نشست مسکو در مورد افغانستان، که قرار است ۴ سپتمبر برگزار شود، شرکت نماید. به طور کلی ما از ابتکارات افغانها برای حل و فصل صلح آمیز بحران افغانستان حمایت میکنیم. اما با توجه به نتایج نشست های قبلی در مسکو، ما بدین باور هستیم که این ابتکار مسکو تاثیری بر روند صلح افغانستان نخواهد گذاشت.»

پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مورد افغانستان و آمر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات بین‌المللی صلح افغانستان در مسکو به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار خواهد شد، و نمایندگان طالبان برای اشتراک در آن دعوت شده اند.

قابل یادآوری است، مسکو در اپریل ۲۰۱۷ میزبان یک کنفرانس بین‌المللی در مورد حل بحران افغانستان بود که نمایندگان افغانستان، هندوستان، ایران، چین، پاکستان و پنج جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق در آن حضور داشتند. ایالات متحده امریکا در آن جلسه دعوت شده بود، اما اشتراک نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала