امریکا باید سوریه را ترک کند

© AFP 2023 / Delil Souleimanامریکا باید سوریه را ترک کند
امریکا باید سوریه را ترک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو از واشنگتن خواست تا به تعهدات بین المللی اش پایند بماند و از سوریه خارج شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واشنگتن خواست که به تعهدات خود نسبت به پایبندی به تعهدات قانونی بین المللی و خروج نیروهایش از سوریه، عمل کند و تاکید کرد که "وجود این نیروها غیر قانونی است".

وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی امریکا به سوریه
زاخارووا توضیح داد: نیروهای امریکائی در منطقه التنف می دانند که صدها تروریست وابسته به گروه های تروریستی " داعش" و "جبهه النصره" در اردوگاه الرکبان واقع در این منطقه است، حضور داشتند و از آوارگان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند.
زاخارووا اشاره کرد: دافع هوا روسیه به تازگی 45 هواپیمای بدون سرنشین را که از منطقه تحت کنترل تروریست ها در ادلب به سوی پایگاه حمیمیم لاذقیه درحرکت بودند، سرنگون کرد.
زاخارووا اشاره کرد: دولت سوریه به ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان به مناطقشان ادامه می دهد.
اسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
اسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد
چندی قبل بشار جعفری نماینده دولت سوریه اظهار داشت که دولت سوریه از ایالات متحده امریکا و تمام متحدین اش تقاضا می نماید که عاجل قلمرو سوریه را ترک نماید، زیرا حضور آنها در قلمرو سوریه غیر قانونی میباشد.
به گفته وی، در کمپ مهاجرین واقع در رگبان که تقریباً 55000 شهروند سوری در آنجا قرار دارد در بین سرحد با اردون، عراق و سوریه موقعیت دارد تحت احاطه نیروهای امریکائی قرار دارند که حضور این نیروها غیر قانونی میباشد.
در حال حاضر چهره سوریه توسط سه عامل خارجی که دارای استراتیژی، درک دقیق از علایق ملی خود و آمادگی شان برای دفاع از این علایق، باشند، تعیین می‌کنند.
این سه عامل عبارت از روسیه، ایران و ترکیه می‌باشند. شماری از کارشناسان معتقد اند که این سه کشور حتی قصد دارند سوریه را میان شان تقسیم کنند، بدین معنی که مسکو، انقره و تهران تصمیم خواهند گرفت تا چگونه و در کجا به منافع کدام کشور در قلمرو سوریه احترام گذاشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала