سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد

© AP Photoسناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد
سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد دستگاه های استخباراتی خارجی را به ارسال سلاح به داعش متهم ساخت. سناتور فرانتز کلینتسیویچ اظهار نظر نمود که غرب برای تروریستان شرایط ایجاد میکند و به آنها در زنده ماندن کمک مینماید.

سازمان تروریستی «دولت اسلامی» (داعش — سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در سوریه سلاح را از ساختارهای نیمه رسمی دریافت میکند و حتی با ادارات استخباراتی کشورهای جداگانه ارتباط دارد، این مطلب را واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام داشت.

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد
واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد

نیبینزیا گفت:«تجمع ثبوت های ارسال تسلیحات (به داعش — مدیریت مسسول) از خارج، از جمله از طریق ساختارهای نیمه رسمی یا حتی تحت حمایت ادارات استخباراتی کشورهای جداگانه، ادامه دارد».

دیپلومات اظهار امیدواری نمود که این مساله در کنفرانس بین المللی مقابله با ارسال غیرقانونی سلاح در چارچوب مبارزه با تروریزم بین المللی که در مسکو در روزهای 3-4 سپتمبر برگزار میشود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

طوریکه رئیس نمایندگی دیپلوماتیک روسیه هشدار داد، « کاملاً ممکن است که شدت حملات تروریستی، در قدم اول در جهت ادلب، افزایش خواهد یافت». نیبینزیا معلومات داد:«داعشیان به هرگونه اعمال تروریستی سنگین متوسل میشوند و به انجام اعمال تروریستی اطفال صغیر، بشمول اطفال تا سن 12 ساال جلب مینمایند».

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد
سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد

دیپلومات همچنان هشدار داد که جای داعش (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در سوریه را میتواند سازمان دیگر تروریستی — «القاعده» (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) بگیرد. به گفته موصوف، کاهش فعالیت داعش به «القاعده» که تمویل مالی آن را از 20 تا 40 میلیون دالر در ماه تشکیل میدهد، امکان بلند نمودن دوباره سر فراهم ساخته است. او افزود که این گروه رابطه با شعبات خود در شمال افریقا تحکیم می بخشد و تلاش می ورزد تشبثات جنایی محلی را کنترول کند و همچنان در هولدینگ های زراعتی-صنعتی کشورهای افریقایی سرمایه گذاری نماید.

© Wikipedia / www.wikipedia.orgسناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد
سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور: برای امریکا داعش – وسیله است که همیشه باید در دست باشد

 فرانتز کلینتسیویچ عضو کمیته امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار عقیده نمود که ادارات استخباراتی غرب، قبل از همه امریکایی، سازمان های تروریستی را به مثابه وسیله بررسی میکنند که همیشه باید در دست قرار داشته باشد.

فرانتز کلینتسیویچ گفت:« از همه آنچه که امریکایان ایجاد کرده، نه «القاعده»، نه داعش و نه هم طالبان از بین نه رفته اند. شرایط ایجاد میگردند که در آن ارگانیزم آنها پوسیده نمی شود. برعلاوه این، تلاش ها جهت نجات سازمان های تروریستی اتخاذ میگردند. بطور مثال، «القاعده» از پیشبرد مبارزه فعال نظامی صرفنظر کرده، شبکه تجارتی-اقتصادی خود — را ایجاد کرد و پول واقعی کمایی میکند. برعلاوه، از آنها توسط پول های حمایت میکنند که از طریق کانال های ادارات استخباراتی کشورهای غربی مواصلت می ورزند. آنها داعش را نجات میدهند — به خاطر می آوریم که چگونه متخصصین امریکایی سرکردگان آن را به افغانستان منتقل می ساختند. امروز «القاعده» از نیات تروریستی خود امتناع نه ورزیده و به مثابه عامل اقتصادی تحکیم یافته: نمایندگی های تجارتی، کمپنی های زراعتی و موسسات استخراج نفت دارد. این همه موجود اند، با اجازه معین فعالیت میکنند. چون این وسیله است که همیشه باید در دست قرار داشته باشد، صیقل شده  و آمده استعمال می باشد. و این وسیله را، قبل از همه ادارات استخباراتی امریکا نگهداری میکنند. ما راجع به این مستقیماٌ و صادقانه سخن میگوئیم».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала