ساخت طولانی ترین تونل دنیا بین چین و تایوان

© Depositphotos.com / Robsonphotoساخت طولانی ترین تونل دنیا بین چین و تایوان
ساخت طولانی ترین تونل دنیا بین چین و تایوان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکادمی علوم چین و شماری از نهادهای دیگر طرح تونل ریلی زیر دریایی چین به تایوان را تدوین و در اختیار دولت مرکزی قرار داده اند.

Tesla CEO Elon Musk is really really worried that his friend, Google cofounder Larry Page, has adopted some destructive interests - destructive for humanity, that is. - اسپوتنیک افغانستان
ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس اکس و تسلا موتورز در لس آنجلس تونل حفر می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، این خط ریل زیر دریایی ۱۳۵ کیلومتر طول خواهد داشت و ترن های آن می توانند تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند.

با اجرای این طرح تا سال ۲۰۳۰ میلادی یک خط ریلی زیردریایی بین چین و تایوان کشیده خواهد شد.

بزرگترین معضل چین در این زمینه در کنار پیشرفت های فنی طرح، چالش های سیاسی بین این کشور با تایوان است که دولتمردان آن، خود را بخشی از چین نمی دانند و تمایلی به اجرای چنین طرح هایی ندارند.

هنوز معلوم نیست، انجینیران چینی توان اجرای این طرح را داشته باشند یا نه، چرا که معضلات سیاسی نیز موانع سختی برای آنها به شمار می آید. اما اگر چین بتواند مشکلات فنی را حل کند ممکن است به طور یکجانبه این طرح را اجرایی کند.

طرح تونل ریلی زیردریایی چین به تایوان را اکادمی علوم چین و شماری از نهادهای دیگر تدوین کرده و در اختیار دولت مرکزی قرار داده اند تا پس از کسب مجوز دولت، آن را اجرا کنند.

از این طرح به عنوان یکی از سخت ترین اقدامات فنی و انجینیری قرن ۲۱ یاد می شود که اجرای آن کاری بسیار دشوار برای چین خواهد بود.

یادآوری می کنیم، که این تونل سه و نیم برابر تونل ۳۷ کیلومتری بریتانیا — فرانسه است که ساخت آن شش سال به طول کشید و ۱۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون دالری هزینه داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала