تلاش اتباع غربی در وزارت مالیه برای پیروزی اشرف غنی در انتخابات

© Photo / ارگتلاش اتباع غربی در وزارت مالیه برای پیروزی اشرف غنی در انتخابات
تلاش اتباع غربی در وزارت مالیه برای پیروزی اشرف غنی در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها افشا نمودند که وزارت مالیه افغانستان به صورت مشترک با یک شرکت امریکایی فعالیت‌هایی را در راستای حمایت از اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری در حال اجرا دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که سال آینده قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شود، روزنامه چاپ کابل از آغاز فعالیت وزارت مالیه به نفع اشرف غنی خبر داده است.
روزنامه «ویسا» نوشت: یک موسسه امریکایی به نام «آی‌.اس‌.ای» از سوی وزارت مالیه افغانستان به خدمت گرفته شده است تا به پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کمک کند.
بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان وزارت داخله و کارمندان شرکت «آی‌اس‌ای» (Institute of State Effectiveness) به ریاست «کلیر لاک هارت» با دریافت حقوق و امتیازات فوق العاده‌ای از دو ماه گذشته بکار گماشته شدند تا زمینه پیروزی اشرف غنی را در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2018 میلادی فراهم کنند. 

اتهام تقلب حکمتیار به کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
اتهام تقلب حکمتیار به کمیسیون انتخابات

کلیر لارک هارت رئیس این شرکت که یک شهروند انگلیسی است از همکاران سابق اشرف غنی است که سال 2009 میلادی نیز ستاد انتخاباتی وی را از دفتر کاری خود در امریکا رهبری می‌کرد.
این روزنامه تصریح کرد که این شرکت پروژه‌ای را تحت عنوان «بودجه سازی در محوریت انتخابات» در وزارت مالیه به پیش می‌برد که هدف آن زمینه سازی برای استفاده اشرف غنی از بوجه دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی است.
یک شهروند آمریکایی بنام «تارا موید»، «همایون قیومی» سرپرست وزارت مالیه و «لیبل محب» همسر امریکایی الاصل «حمدالله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن و «اسکات گوگنهایم» مشاور امریکایی اشرف غنی از سایر اعضای محوری این شرکت هستند.
این در حالی است که فعالیت‌ اتباع امریکایی در پوشش مشاور ریاست جمهوری افغانستان بر کسی پوشیده نیست و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که بدون مشورت مشاور امریکایی خود هیچ کاری را انجام نمی‌دهد.
کارشناسان بر این باورند که مقامات ارشد دولتی که دارای دو تابعیت هستند و پیش از این در کشورهای مانند امریکا، انگلیس و سایر کشورهای غربی زندگی کردند تحت نفوذ سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала