امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد
امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کاخ سفید به روسیه هشدار داد تکرار حملات کیمیاوی که به دولت دمشق نسبت داده می‎شود، پاسخ نظامی امریکا را در پی خواهد داشت.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ منابع آگاه می‌گویند امریکا با نسبت دادن حملات کیمیاوی به دولت سوریه، به مسکو هشدار داد چنانچه چنین حملاتی تکرار شود، مواضع دمشق را مورد حمله راکتی قرار خواهد داد.

این هشدادر را جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید حین دیداری روز پنجشنبه در ژنو با نیکلای پاتروشف همتای روسی خود داشته است، ابراز شد.

بلومبرگ می نویسد که امریکا اطلاعاتی را در دست دارد که نشان می‌دهد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ممکن است درجریان آزادسازی شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه، از تسلیحات کیمیاوی استفاده کند.

درهمین‌راستا، بولتون به همتای روس گفت درصورت اتخاذ چنین اقدامی از سوی دمشق، پاسخ امریکا از آنچه را که جهان در سال 2017 دید؛ شدیدتر خواهد بود.

همچنین بلومبرگ از گفتگوی طرفین درخصوص خروج نیروهای امریکایی از پایگاه مرزی سوریه-عراق و چشم‌انداز همکاری آنها با نیروهای روسی مستقر در آن منطقه خبر داد حال‌آنکه ظاهراً توافقی در این زمینه حاصل نشده است.
مایک پمپئووزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه، در تماس تلفنی با همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» بار دیگر مسئولیت حملات کیمیاوی گذشته را متوجه دولت سوریه دانست و درخصوص آنچه که «تحرکات نظامی احتمالی» در ادلب خواند، ابراز نگرانی کرد.

به نقل از بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید، پمپئو در این تماس تلفنی خواستار همسویی مسکو با سیاست کشور های غربی و مواخذه دولت بشار اسد شد.

این در شرایطی است که دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات کیمیاوی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های کیمیاوی تحویل داد

گفتنی است در اپریل 2017، آمریکا با نسبت دادن حملات کیمیاوی به دمشق، پایگاه الشعیرات سوریه را با 59 راکت «تام هاوک» هدف قرار داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала