قصاب‌های فرانسه جشنواره گیاه‌خواران را هیچ کردند

© AP Photo / Eraldo Peresقصاب‌های فرانسه جشنواره گیاه‌خواران را هیچ کردند
قصاب‌های فرانسه جشنواره گیاه‌خواران را هیچ کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای شهر کاله فرانسه جشنواره وگان‌ها (گیاه‌خواران) که قرار بود در ماه سپتمبر برگزار شود لغود نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Local France، شورای شهر کاله فرانسه جشنواره وگان‌ها (گیاه‌خواران) که قرار بود در ماه سپتمبر برگزار شود لغود نمود. به گفته سازماندهندگان این جشنواره، مقامات شهر کاله این تصمیم را به دلیل "تهدید بسیار شدید" از طرف قصاب‌ها و تولید کنندگان محصولات گوشت گرفت. آنها یک اقدام اعتراضی مشترک را برنامه‌ریزی کرده بودند که این بار کار شان می‌توانستند نظم عمومی در شهر را اخلال نمایند.
در این عصر گیاهخواری به جریانی متداول در جهان تبدیل شده است و در تمامی کشور‌ها جمعیتی رو به رشد دارد، و در سال‌های اخیر گیاه‌خواران محبوبیت در فرانسه به دست آورده اند. گیاهخواری نوعی رژیم غذایی به شمار می‌رود که بر پایه‌ی تغذیه گیاهی و اجتناب از خوردن گوشت استوار است. یکی از زیرمجموعه‌های گیاهخواری، وگانیسم نام دارد که در این شیوه، نه تنها از خوردن گوشت، بلکه از خوردن انواع محصولات حیوانی مانند لبنیات، عسل و تخم‌مرغ نیز پرهیز می‌شود. گیاهخواران هر کدام با دلایل متفاوتی به این رژیم غذایی روی می‌آورند. برخی بر اساس باورهای مذهبی خود چنین تصمیمی می‌گیرند و برخی دیگر با انگیزه‌های اخلاقی. دلایل دیگری نیز برای گیاهخواری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به حفاظت از محیط‌ زیست، فاکتورهای اقتصادی، بیزاری از گوشت و عادات فرهنگی اشاره کرد. در ادامه مقاله به معرفی کشور‌هایی می‌پردازیم که بیشترین تعداد گیاهخواران را با توجه به جمعیت، در خود دارند.

یادآوری می‌کنیم که تحادیه قصاب‌های فرانسه چند پیش نوشته بودند که مغازه‌هایشان هدف سنگ قرار می‌گیرد و بر در و دیوارشان شعار‌های ضد گوشت‌خواری نوشته می‌شود. در چند ماه گذشته، پانزده قصابی با خون مصنوعی هدف حمله قرار گرفته است.
ژان فرانسواز ژیهارد، رئیس اتحادیه قصاب‌ها، گفته که حملاتی از این دست نوعی از تروریسم است. او نوشته که این افراد می‌خواهند بخشی از فرهنگ فرانسه را محو کنند. آقای ژیهارد نوشته که وگان‌ها (گیاه‌خوارانی که حتی شیر و تخم‌مرغ هم نمی‌خورند) می‌خواهند شیوه زندگی خود یا ایدئولوژیشان را به اکثریت جامعه تحمیل کنند.

نتایج یک تحقیق در فرانسه در سال‌های اخیر نشان داده که تنها 3 درصد از مردم این کشور گیاه‌خوارند.آقای ژیهارد می‌گوید که شیوه زندگی وگان‌ها در رسانه‌ها "زیادی مورد توجه" قرار گرفته و همین موجب کم تحملی آن‌ها شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала