دانشگاه های انگلیس، ایالات متحده و 12 کشور دیگر می توانند اهداف هکر های ایرانی باشند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشگاه های انگلیس، ایالات متحده و 12 کشور دیگر می توانند اهداف هکر های ایرانی باشند
دانشگاه های انگلیس، ایالات متحده و 12 کشور دیگر می توانند اهداف هکر های ایرانی باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واحد نخبگان نیروهای مسلح ایران - سیستم های کمپیوتری دانشگاه های انگلستان، امریکا و 12 کشور دیگر را ممکن توسط یک گروه هکر به نام ( "کبالت دیکنز") که با (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور) در ارتباط است مورد هدف قرار بدهند.

ترس مقامات امریکا از هکر های ایرانی - اسپوتنیک افغانستان
ترس مقامات امریکا از هکر های ایرانی
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز روز شنبه نوشت: سیستم‌های کمپیوتری بریتانیا،ایالات متحده و 12 کشور دیگر توسط گروهی از هکرها به نام COBALT DICKENS،که با واحد نخبگان نیروهای مسلح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پیوند هستند،هک شده است.

در مجموع 76 دانشگاه در کشورهای مختلف، از جمله دانشگاه هایی که در رتبه 50 دانشگاه برتر انگلستان قرار دارند، مورد حمله قرار گرفته است.
این عملیات هک در مقیاس بزرگ، که هدف آن دانشگاه ها بوده‌اند، توسط شرکت امریکایی« SecureWorks » واحد امنیت سایبری شرکت« Dell Technologies »کشف شد.

این کارشناسان اظهار کردند که مهاجمان وب سایت هایی را مانند صفحات رسمی دانشگاه ها ایجاد کردند و اطلاعات شخصی که توسط کاربران در این سایت ها وارد می ‌شده، به دست هکرها افتاده است. از طرفی پس از وارد کردن کلیه اطلاعات، کاربران وارد سایت های واقعی موسسات آموزشی می شده ‌اند. به گفته این شرکت، هکرها در 76 دانشگاه 14 کشور دنیا از جمله استرالیا، کانادا، چین، اسرائیل، سوئیس، ترکیه، انگلستان و ایالات متحده فعالیت داشته اند.

به گفته کارشناسان شرکت امنیت سایبری یاد شده، این واقعیت که منابع آنلاین دانشگاهی به عنوان اهداف انتخاب شده بودند، یادآور حملات سایبری گذشته است که توسط گروه هکری ایرانی «Cobalt Dickens» انجام شده که این گروه در گذشته  به نام مبنا معرفی شده بود.
گفتنی است، که این حمله هکرها به سیستمهای دانشگاه ها طی سه ماه گذشته صورت گرفته است و کشف لینک های فیشینگ توسط کارشناسان ، از ماه می تا 19 اگوست صورت پذیرفته است. اسامی دانشگاه های مورد حمله هکرها اعلام نشده است اما علاوه بر مراکز علمی در ایالات متحده و بریتانیا، هکرها سعی در نفوذ به سیستم های دانشگاه ها در استرالیا، آلمان، اسرائیل، ایتالیا، کانادا، چین، ترکیه، سوئیس، جاپان و دیگر کشورها داشته‌اند.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش در ماه مارچ 2018، دفتر دادستانی در منطقه جنوب نیویورک، مطرح شد که 320 دانشگاه در 22 کشور جهان مورد تهاجم سایبری قرار گرفتند. این یورش سایبری 3.4 میلیارد دالر هزینه به همراه داشته و همچنین کارشناسان مدعی شدند که این حملات از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت شده است. در این راستا نه دانشجوی ایرانی متهم شناخته شده اند.

مقامات اطلاعاتی امریکا گفته اند، که مرکز این هکرها از سال 2013 واقع در مؤسسه مبنا ایران است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала