امریکا:کمک مالی اروپا به ایران موجب ترورهای بیشتر در اروپا می‌شود

© AP Photo / Luis M. Alvarezوزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد
وزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا در امور ایران در واکنش به تخصیص بودجه اقتصادی20،7 میلیون دالری اتحادیه اروپا در حمایت از اقتصاد ایران گفت، تصمیم اروپا برای حمایت از اقتصاد ایران، یک" پیام اشتباهی" را در زمان نادرست برای تهران ارسال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، "برایان هوک"، دستیار ویژه وزیر خارجه امریکا در امور ایران در واکنش به اقدام روز پنجشنبه اتحادیه اروپا در تخصیص کمک 20،7 میلیون دالری در حمایت از اقتصاد ایران گفت که این تصمیم برای تقویت روابط پیام اشتباهی را در زمان نادرست برای تهران ارسال می‌کند.
وی افزود که این تصمیم باعث توسعه روابط اقتصادی بخش میانی ایران و اروپا شده و مانع از آن می‌شود که ایران در سیاست‌هایش تغییرات ایجاد کند.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل نیز روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در لیتوانی مدعی شد که تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص بودجه 20،7 میلیون دالری برای اجرای پروژه های توسعه ای در ایران نوعی "سم برای مردم ایران" است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرد: «کمیسیون اروپا روز پنجشنبه 20،7 میلیون دالر برای اجرای پروژه های توسعه ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از بودجه است که به همین منظور از سوی کمیسیون اروپا اختصاص داده شده است.
زارت امور خارجه ایران در همین ارتباط گفت که کمک اقتصادی برای پروژه های مشترک اتحادیه اروپا- ایران بخشی از بسته اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته ای ایران نیست و به تحریمهای امریکا علیه تهران مربوط نمی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала