حمدالله محب، به عنوان مشاور امنیت ملی تازۀ رئیس‌جمهور غنی گماشته شد

© Photo / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C. / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C.حمدالله محب، به عنوان مشاور امنیت ملی تازۀ رئیس‌جمهور غنی گماشته شد
حمدالله محب، به عنوان مشاور امنیت ملی تازۀ رئیس‌جمهور غنی گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمدالله محب، سفیر افغانستان در واشنگتن به جای آقای اتمر به عنوان مشاور امنیت ملی تازۀ رئیس‌جمهور غنی گماشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، هارون چخانسوری، سخن‌گوی رئیس‌جمهور غنی در تویتر خود نگاشته است که حمدالله محب، سفیر افغانستان در واشنگتن به جای آقای اتمر به عنوان مشاور امنیت ملی تازۀ رئیس‌جمهور غنی گماشته شده است.
این در حالیست که آقای حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور غنی و یکی از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور امروز از سمتش کنار رفت.

حنیف اتمر از سمت مشاوریت امنیت ملی رئیس‌جمهور کنار رفت - اسپوتنیک افغانستان
حنیف اتمر از سمت مشاوریت امنیت ملی رئیس‌جمهور کنار رفت

آقای اتمر در متن استعفانامۀ خود نگاشته است که او بدلیل اختلاف‌های جدی‌ییکه با سیاست‌گذاری سطح رهبری حکومت دارد از سمتش کنار رفته است.
در بخشی از این استعفانامه آمده است: "اختلاف‌های جدی‌ییکه با سیاست‌ها و روش‌های سطح رهبری دولت در عرصۀ حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، حکومت داری خوب و تحکیم روابط منطقه‌یی و بین‌المللی کشور در ماه‌های اخیر داشته‌ام و نتوانستم در حل آن به تفاهم برسم، لازم می‌دانم از این وظیفه استعفا کنم".
اما منابع به طلوع نیوز می‌گویند که کناره‌گیری آقای اتمر به درخواست رئیس‌جمهور غنی صورت گرفته است. به گفتۀ این منابع، رئیس‌جمهور غنی بدلیل حمله طالبان بر شهر غزنی، حملۀ راکتی مهاجمان بر ارگ ریاست جمهوری و نیز افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور از طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی، ویس احمد برمک، وزیرداخله و معصوم ستانکزی، رئیس‌ امنیت ملی نیز خواسته که از مقام‌های شان کنار بروند.

حمدالله محب، پیش از اینکه به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور غنی معرفی گردد وی به عنوان سفیر افغانستان در واشنگتن و معاون رئیس ستاد به رئيس‌جمهور خدمت کرده است.
وظایف وی در دوره رئیس ستاد به رئيس‌جمهور، شامل نظارت دفتر سخنگو، دفتر مکاتبات و ارتباطات دیپلماتیک، دفتر پروتُکل، دفتر دادخواست ها و و دبیرخانه ریاست‌جمهوری بوده است.
آقای محب در جریان خدمت‌اش در کاخ ریاست جمهوری نقشی ارتباطی با همتاهای دولتی و تهیه پیش نویس موافقتنامه های دوجانبه و چندجانبه داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала