برداشتن خیمه های معترضان از برابر دروازه کمیسیون انتخابات

© JAKبرداشتن خیمه های معترضان از برابر دروازه کمیسیون انتخابات
برداشتن خیمه های معترضان از برابر دروازه کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خیمه های معترضان توسط نیروهای امنیتی از مقابل دروازه كمیسیون انتخابات برداشته شد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نشست اجباری کمیسیون مستقل انتخابات در خانه رئیس کمیسیون
به گزارش اسپوتنیک، بِسْم الله تابان آمر حوزه نهم امنیتی كابل گفته است، كه برداشتن خیمه معترضان بر أساس قانون عمل شده و این خیمه ها از مقابل دروازه كمیسیون مستقل انتخابات برداشته شده است.

هوادان كاندیدان حذف شده انتخابات پارلمانی بیش از ١٠ روز میشود، كه در مقابل دروازه این كمیسون خیمه های تحصن برپا كرده بودند و به كمیسیون و حكومت هشدار داده بودند، تا برگشت این نامزادان حذف شده به لیست نهایی انتخاباتی دست از تحصن بر نمیدارند.

 همچنان نه ﺗﻨﻬﺎ در مركز بلكه در بسیاری از ولایت های مختلف هوارادان نامزادان حذف شده دروازه های كمیسیون انتخابات را با چنین خیمه های بسته اند.

در همین پیوند نیروهای امنیتی حوالی ساعت ٣ شب گذشته عملیات برچیدن این خیمه ها را آغاز نمودند و در حالیكه هوادان كاندیدان حذف شده با چوب ها مجهز بودند اما نیروهای امنیتی توانستند آنان را متفرق ساخته و خیمه های آنان را برچینند.

گرچند شماری از این كاندیدان حذف شده در روز های گذشته حكومت را هشدار میدادند كه در صورت عدم قبولی خواست های آنان حتی شاهراه ها را نیز میبندند.

خیمه های كه در مقابل دروازه كمیسون انتخابات برپا شده بود شامل هواداران ملا تره خَیل نماینده مردم كوچی ها در پارلمان كه با استفاده از افرادش در یك تظاهرات دو سال قبل چندین رینجر پولیس را به آتش كشیده و سه تن پولیس را نیز زخمی ساخته بود،

فرد دومی زرداد فریادی شخص وابسته به حزب إسلامی گلبدین حكمتیار میباشد كه متهم به كشتار مردم كابل بوده و مدت ده سال را در زندانی در لندن سپری كرده است.

شخص شماره سوم قیس حسن كسی كه در دو روز گذشته از طریق تلویزیون ها بارها حكومت را هشدار میداد تا دوباره به لیست نهائی نامش گنجانیده شود.

و تعدادی از هواداران دیگر كاندیدان حذف شده نیز شامل این معترضان بودند.

قابل یاد آوری است، كه در برچیدن این خیمه های معترضین نیروهای كافی چون پولیس حوزه نهم امنیتی، پولیس ضد شورش، قوماندانی أمن و عامه زون ١١١ آسمایی و گارنیزیون كابل نقش داشتند و در جریان برچیدن این خیمه ها این نیروهای شامل عملیات دست به شلیك هوایی وسیع هم زدند.

گرچند در حال حاضر هیچ یك از معترضان در ساحه نیستند اما امكان برگشت آنان و اعتراضات وسیع از سوی آنان وجود دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала