حمدالله محب بحیث مشاور جدید امنیت ملی معرفی گردید

© Photo / ARG / ARGحمدالله محب بحیث مشاور جدید امنیت ملی معرفی گردید
حمدالله محب بحیث مشاور جدید امنیت ملی معرفی گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر حمدالله محب مشاور جدید امنیت ملی کشور از سوی محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان رسماً به کارمندان این نهاد معرفی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ ریاست‌جمهوری، در مراسمی که بدین مناسبت قبل از ظهر امروز در مقر شورای امنیت ملی در ارگ انجام شد و در آن شماری از اراکین بلند رتبۀ دولتی حضور داشتند، رئیس‌جمهور غنی پس از معرفی موصوف گفت: قبولی استعفای یک دوست و همکار دوامدار برای من یک تصمیم دشوار بود، اما به‌خاطر منافع علیای کشور این تصمیم باید گرفته می‌شد.

استعفای ناگهانی اتمر؛ واکنش ها و دلایل احتمالی آن - اسپوتنیک افغانستان
استعفای ناگهانی اتمر؛ واکنش ها و دلایل احتمالی آن

وی از خدمات و تلاش‌های محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی کشور قدردانی کرده، گفت که آقای اتمر در بخش‌های مختلف زحمات زیادی را متقبل شده، کشور به وی ضرورت دارد و در بخش های دیگر از تجربیات وی استفاده خواهد شد.
رئیس‌جمهور گفت که من به مسئولین سکتور امنیتی هدایت داده ام تا تمام تدابیر امنیتی و شخصی محمد حنیف اتمر پابرجا باشد. وی افزود: اکنون هدف ما این است که فکر خویش را به آینده متمرکز نمائیم.
رئیس‌جمهور کشور تصریح کرد که افغانستان با شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی روابط عمدۀ استراتیژیک و امنیتی دارد و مدیریت این روابط یکی از وظایف اساسی شورای امنیت ملی می‌باشد و همچنان در بخش امنیتی، مدیریت اجماع بین‌المللی و منطقوی نیز یکی از وظایف این نهاد است.

رئیس‌جمهور غنی گفت: از اینکه داکتر حمدالله محب یک سفیر مبتکر و موفق بوده و در کشوری وظیفه خود را به موفقیت انجام داده است که برای افغانستان در تمام بخش‌ها بسیار اهمیت دارد، تشکر می‌کنم.
وی افزود: داکتر محب از اینکه در زمان اندک، بحیث یک سفیر موفق برای افغانستان و در میان سفرای دیگر تبارز کرد و همچنان به‌خاطر اینکه مسئولیت مشاوریت امنیت ملی را پذیرفت، تشکر می‌کنم و برایش در سمت جدید موفقیت آرزو می‌نمایم.

سپس داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی صحبت کرد و ضمن تشکر از اعتماد رئیس‌جمهور گفت که این مسئولیت عظیم است، همانگونه که امور سفارت را به پیش بردم، تلاش بیشتر خواهم کرد تا این وظیفه را نیز به وجه احسن انجام دهم.
داکتر محب افزود که آقای اتمر دوست و همکار نزدیک ما بود و از زحمات و کارهای شان تشکر می‌کنم و به مشورت‌های خود با وی ادامه می‌دهیم.
وی از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد و به کارمندان شورای امنیت ملی اطمینان داد که وظایف شان را همانند گذشته به پیش برند و با همکاری آنان امور این نهاد بیشتر تقویت خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала