رهگیری هواپیماهای روسیه توسط جنگنده های بریتانیایی برای سومین بار

© Sputnik / Vitaliy Ankovرهگیری هواپیماهای روسیه توسط جنگنده های بریتانیایی برای سومین بار
رهگیری هواپیماهای روسیه توسط جنگنده های بریتانیایی برای سومین بار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای سومین بار در طول یک هفته، جنگنده‌های بریتانیایی هواپیماهای روسیه را رد یابی نمودند.

رهگیری طیاره جنگی روسیه از سوی نیروی هوایی بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
رهگیری طیاره جنگی روسیه از سوی نیروی هوایی بریتانیا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، جنگنده های بریتانیایی Eurofighter Typhoon صبح یکشنبه دو هواپیمای روسیه را برفراز دریای سیاه رد یابی نمودند.

این هواپیماها از پایگاه هوایی رومانی در واکنش به پرواز هواپیمای ضد زیر دریایی Be-12 و هواپیمای چند منظوره An-26 مخصوص حمل و نقل نیروی نظامی روسیه به پرواز درآمدند.

در همین حال، روسیه نیروی هوایی انگلیس را به انجام اقدام خطرناک بر فراز دریای سیاه در رهگیری و تعقیب هواپیماهای روسی متهم کرده است.

سفارت روسیه در لندن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است، که نیروی هوایی انگلیس با این اقدام قصد تحریک مسکو را داشته است.

حنگنده های نیروی هوایی انگلیس روز جمعه یک فروند هواپیمای شناسایی روسیه را بر فراز دریای سیاه هدف رهگیری و تعقیب قرار داده اند. روز چهارشنبه نیز جنگنده های نیروی هوایی انگلیس 2 فروند جنگنده روسی را تعقیب و رهگیری کردند.

سفارت روسیه در لندن افزود: مقام های بریتانیایی به جای تقویت امنیت همه، در حال استفاده از چنین حضور نظامی در دریای سیاه برای اقدامات تحریک آمیز هستند. نه تنها با اظهارات شفاهی بلکه با اقدامات واقعی نظامی، و این مساله کاملا خطرناک است.

وزرای دفاع و خارجه انگلیس تاکنون حاضر به موضع گیری نشده اند. رومانی، بلغارستان و ترکیه که مرز مشترک آبی در دریای سیاه دارند، متحدان انگلیس در ناتو به شمار می روند.

یادآوری می کنیم، که این سومین بار در یک هفته است که جنگنده های نیروی هوایی ناتو جهت جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز از سوی هواپیماهای روسیه و و حمایت از رومانی و متحدان ناتو به پرواز در می‌آیند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала