سناریوی جدید حمله کیمیاوی؛ بهانه برای حمله هوایی بر سوریه

© Sputnikسناریوی جدید حمله کیمیاوی؛ بهانه برای حمله هوایی بر سوریه
سناریوی جدید حمله کیمیاوی؛ بهانه برای حمله هوایی بر سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه می‌گوید ایالات متحده با همراهی فرانسه و انگلیس خود را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد امریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای انجام حملاتی جدید ضد سوریه به بهانه استفاده نیروهای دولتی از سلاح کیمیاوی، آماده می‌کنند.

به گفته جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، تعدادی از عناصر مسلح و تروریست وابسته به گروه تحریر الشام، پس از کسب آموزش‌هایی در زمینه کار با موارد سمی از سوی شرکت خدمات نظامی اولایو انگلیس، وارد ولایت ادلب سوریه شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که عناصر مسلح و تروریست مستقر در ولایت ادلب سوریه خود را برای صحنه‌سازی وقوع یک حمله کیمیاوی علیه غیرنظامیان از سوی نیروهای دولتی آماده می‌کنند.

به گفته جنرال ایگور کوناشنکوف، "به منظور انجام حمله ادعایی کیمیاوی در شهر جسرالشغور در ولایت ادلب، شبه‌نظامیان تحریرالشام ۸ تانکر حاوی کلرین را… به قریه‌یی در چند کیلومتری جسرالشغور ارسال کرده‌اند."

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که کشتی نظامی امریکایی سالیوان وارد خلیج فارس شده است، همچنین بمب‌افکن بی-1بی ارتش امریکا در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر شده‌اند که هدف از این تحرکات حمله به سوریه است.

این تحرکات نظامی در شرایطی انجام می‌شود که مقامات امریکایی، انگلیسی و فرانسوی بار دیگر طی چند روز اخیر ادعاهایی را درباره حملات کیمیاوی در سوریه مطرح کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала