آمادگی مختصصین خارجی برای صحنه‌سازی حمله کیمیاوی در سوریه

© AFP 2023 / Jm Lopezآمادگی مختصصین خارجی برای صحنه‌سازی حمله کیمیاوی در سوریه
آمادگی مختصصین خارجی برای صحنه‌سازی حمله کیمیاوی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از رسیدن متخصصین خارجی و آمادگی آنها برای صحنه‌سازی "حمله کیمیاوی" در منطقه کفر زیتا در ولایت ادلب سوریه، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه (۲۶ اگست) اعلام نمود که براساس اطلاعات باشندگان ولایت ادلب به مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه، متخصصین خارجی (انگلیسی‌زبان) برای صحنه‌سازی "حمله کیمیاوی" با استفاده از راکت‌های پُرشده از کلر، به منطقه جنوب این ولایت رسیده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "قرار است حمله راکت‌های پُرشده از مواد سمی در جریان دو روز آینده از راکت‌اندازها به منطقه مسکونی کفر زیتا که در شش کیلومتری جنوب هابیت موقعیت دارد، صورت بگیرد".

امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد

قبل از این گزارش شده بود که مشاور امنیت ملی امریکا به روسیه هشدار داده است که تکرار حملات کیمیاوی که به دولت دمشق نسبت داده می‎شود، پاسخ نظامی امریکا را در پی خواهد داشت.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشته است که امریکا با نسبت دادن حملات کیمیاوی به دولت سوریه، به مسکو هشدار داده است که در صورت تکرار چنین حملات، مواضع دمشق را مورد حمله راکتی قرار خواهد داد.

قابل ذکر است که در ماه اپریل ۲۰۱۷، امریکا با نسبت دادن حملات کیمیاوی به دمشق، پایگاه الشعیرات سوریه را با ۵۹ راکت "تام هاوک" هدف قرار داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала