کرواسیا پشتیبانی‌اش از مبارزه با تروریسم در کشور را ادامه می‌دهد

© Photo / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانکرواسیا پشتیبانی‌اش از مبارزه با تروریسم در کشور را ادامه می‌دهد
کرواسیا پشتیبانی‌اش از مبارزه با تروریسم در کشور را ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر رسانه‌های ریاست اجراییه می‌گوید که عبدالله عبدالله، در دیدارش با رئیس‌جمهور کرواسیا خواهان همکاری کشورهای منطقه و جهان در مبارزه با تروریسم شده است و تروریسم را تهدید مشترک جهانی دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دفتر رسانه‌های ریاست‌اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس‌جمهور کرواسیا پیش از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۴سنبله) با عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه دیدار کرده است.
بربنیاد خبرنامه‌یی که از این آدرس به رسانه‌ها فرستاده شده است، رئیس‌جمهور کرواسیا گفته است که کشورش در راستای مبارزه با هراس‌افگنی افغانستان را پشتیبانی می‌کند: "تأمین صلح و ثبات در افغانستان برای همۀ کشورهای جهان مهم است و نیروهای کرواسیا از هیچ تلاشی در راستای آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تأمین امنیت در این کشور دریغ نمی‌ورزند".

خبرنامه می‌‎افزاید که رئیس‌جمهور کرواسیا بر گسترش روابط و مناسبات دیپلوماتیک و اقتصادی کرواسیا با افغانستان نیز تأکید کرده است: "دو کشور دارای روابط طولانی هستند و اکنون زمان آن است که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف افزایش یابد".
گفت‌وگو در بارۀ انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی افغانستان، همکاری‌های منطقه‌یی در مبارزه با هراس افگنی، تأمین صلح در افغانستان و چگونگی تطبیق راهبرد امریکا در افغانستان از محورهای دیگر بحث رئیس اجراییه با رییس‌جمهور کرواسیا بوده اند.
رئیس‌جمهور کرواسیا به ولایت مزار شریف نیز رفته است و با نیروهای این کشور در این ولایت نیز دیدار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала