دفع حمله راکتی یمن به عربستان سعودی

CC BY-SA 4.0 / Qrmoo3 / دفع حمله راکتی یمن به عربستان سعودی
دفع حمله راکتی یمن به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم های دفاع هوایی عربستان سعودی راکت بالستیک که توسط شبه نظامیان یمنی حوثی به سمت این کشور شلیک شده بود را خنثی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الاخباریه با نشر پیامی در صفحه توییتر خود از انهدام یک راکت حوثی‌ها، که به سمت شهر نجران عربستان سعودی شلیک شده بود، خبر داد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه: «سیستم های دفاع هوایی راکتی را که توسط شبه نظامیان یمنی حوثی به سمت شهر نجران شلیک شده بود را خنثی کردند.»

این در حالی است که روز گذشته نیروهای سرحدی عربستان سعودی اعلام کردند که شبه نظامیان یمنی حوثی با استفاده از یک کشتی بمب گذاری شده قصد داشتند به شرکت نفتی Saudi Aramcoدر ولایت جازان عربستان سعودی حمله کنند. به گفته آنها، کشتی حین نزدیک شدن به عربستان سعودی نزدیک شد منهدم گردید.

در عین حال حوثی ها از انجام اولین عملیات موفق دریایی اردوی یمن در آبهای داخلی عربستان و نابودی هدف نظامی خبر دادند.

قابل یادآوری است، در یمن از سال ۲۰۱۴ جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد.  

از سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی میکند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала