وزارت امور خارجه افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت نمی‌کند

© Sputnikوزارت امور خارجه افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت نمی‌کند
وزارت امور خارجه افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افغانستان در نشست روند صلح در باره افغانستان که قرار است در تاریخ 4 سپتمبر سال جاری در مسکو برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید که حکومت افغانستان به گفت و گوهای صلح بین‌الافغانی تاکید می‌کند از همین رو حکومت افغانستان تصمیم گرفته است تا در این نشست شرکت نکند.
یک مقام مسئول گفت: " امتناع از شرکت کردن در این نشست به این واقعیت است که حکومت از طرف مسکو دعوت رسمی در این نشست دریافت نکرده است و حکومت افغانستان به گفت و گوهای صلح بین‌الافغانی باورمند است.
پیش این وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که مسکو از جمله 12 کشور به شمول ایالات متحده امریکا را برای اشتراک در نشست صلح مسکو در باره افغانستان که قرار است در تاریخ 4 سپتمبر برگزار شود دعوت نموده است. اما واشتگتن نیز به دعوت برای اشتراک در این مذاکرات جواب رد داده است.
این نشست قرار بود با حضور نماینده‌گان رسمی کابل برگزار شود. و انتظار می‌رود که در نشست مسکو نماینده‌گان دوازده کشور منطقه از جمله روسیه، ایران، پاکستان و ازبکستان و نیز یک هیئت چهارنفری طالبان به رهبری ملا عباس ستانکزی، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت کنند. این نشست به روز چهارم ماه سپتمبر برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала