مخالفت ترامپ با تعریف و تمجید از مک‌کین توسط کاخ سفید

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفت ترامپ با تعریف و تمجید از مک‌کین توسط کاخ سفید
مخالفت ترامپ با تعریف و تمجید از مک‌کین توسط کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور امریکا با مخالفت با تعریف و تمجید از سناتور درگذشته امریکایی، مانع نشر اعلامیۀ رسمی کاخ سفید مبنی بر درگذشت وی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پُست، منابع در دولت امریکا گفته اند که کارمندان کاخ سفید به مناسبت درگذشت سناتور جان مک‌کین، یک اعلامیۀ رسمی که در آن از مک‌کین بخاطر قهرمانی وی در جنگ ویتنام، اسیر شدنش و خدمتش به ایالات متحده، تعریف شده بود، ترتیب نموده بودند.

اما دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا نشر یک توییت را بر نشر اعلامیه رسمی کاخ سفید ترجیح داده است، در حالیکه سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید و جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید بر نشر اعلامیۀ رسمی تاکید داشتند.

جان مک‌کین، سناتور برجسته امریکایی درگذشت - اسپوتنیک افغانستان
جان مک‌کین، سناتور برجسته امریکایی درگذشت

پس از درگذشت سناتور مک‌کین، شب دوشنبه رییس جمهور ترامپ با نشر یک توییت درگذشت وی را تسلیت گفت و کاخ سفید هیچ اعلامیۀ رسمی در پیوند با این واقعه نشر نکرد.

سناتور مک‌کین که یکی از سیاست‌مداران درگیر در مشکلات افغانستان بود، به سن 81 سالگی بنابر بیماری سرطان مغز درگذشت. مراسم به خاک سپاری وی به تاریخ 2 سپتمبر در شهر اناپولیس، مرکز ایالت مریلند امریکا برگزار خواهد شد.

قبل از این روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده بود که ترامپ به مراسم به خاک سپاری مک‌کین دعوت نشده است، در حالیکه در این مراسم مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا و همچنان رییس‌های جمهور پیشین این کشور — باراک اوباما و جورج دبلیو بوش شرکت خواهند داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала