عبدالله عبدالله اظهارات زاخاروا را "بی‌اساس" خواند

© Sputnik / Ramil Sitdikovعبدالله عبدالله اظهارات زاخاروا را "بی‌اساس" خواند
عبدالله عبدالله اظهارات زاخاروا را بی‌اساس خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان اظهارات ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مبنی بر انتقال تسلیحات به داعشی‌ها توسط هلیکوپترهای "ناشناس" را "بی‌اساس" خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان با "بی‌اساس" خواندن اطلاعات درمورد انتقال تسلیحات و مهمات به جنگجویان داعش* در شمال افغانستان گفته است که "افغان‌ها در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارند و قربانیان تروریزم می‌باشند".

حمایت هلیکوپتر های ناشناس از طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حمایت هلیکوپتر های ناشناس از طالبان و داعش در افغانستان

قبل از این ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به انتقال تسلیحات و مهمات به جنگجویان داعش و گروه‌های طالب همکار با آنان توسط هلیکوپترهای "ناشناس" گفته بود که ناتو و مقامات افغانستان هیچ واکنشی به این پروازها نشان نمی‌دهند.

داکتر عبدالله همچنان خاطر نشان ساخت که نیروهای امنیتی افغانستان فعالیت داعش به‌خصوص در مناطق شمالی کشور را زیر نظر دارند و شرکای بین‌المللی افغانستان نیز از نیروهای افغان در مبارزه با این گروه تروریستی حمایت می‌کنند.

رییس اجراییه کشور با ابراز نظر درمورد کنفرانس مسکو برای افغانستان یادآور شد که کابل از هرگونه "تلاش صادقانه" هر کشور برای تحکیم صلح در افغانستان استقبال می‌کند.

هفته گذشته وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که مقامات افغانستان در نشستی که روسیه به تاریخ 4 سپتمبر برگزار می‌کند، اشتراک نخواهند کرد.

این در حالیست که انتظار می‌رود نمایندگان طالبان** در نشست پیشرو حضور یابند.    

*داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

**طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала