لغو مذاکرات مسکو پس از گفتگوی تلفونی غنی با لاوروف

© Photo / ارگلغو مذاکرات مسکو پس از گفتگوی تلفونی غنی با لاوروف
لغو مذاکرات مسکو پس از گفتگوی تلفونی غنی با لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه گفتگوی تلفونی رییس جمهور غنی با وزیر خارجه روسیه تصمیم گرفته شده است تا مذاکرات مسکو برای افغانستان لغو گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز (دوشنبه، 27 اگست) با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتگوی تلفونی داشته است که در نتیجۀ آن، مبنی بر لغو مذاکرات مسکو برای افغانستان که قرار بود به تاریخ 4 سپتمبر در مسکو برگزار شود، تصمیم گرفته شده است.

گفته می‌شود که قرار است مذاکرات آینده با اشتراک نمایندگان حکومت افغانستان برگزار شود.    

سخنگوی وزارت خارجهٔ افغانستان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تأیید می‌کند که در پی گفتگوی تلفونی رییس جمهوری افغانستان با وزیر خارجهٔ روسیه، نشست مسکو در مورد گفتگوهای طالبان با دولت افغانستان به تعویق افتاده است. به گفتهٔ صبغت‌الله احمدی، زمان احتمالی از سرگیری این پروسه مشخص نیست.    

در خبرنامه ارگ آمده است که رییس جمهور غنی با تشکر از تلاش‌های کشور روسیه برای تامین صلح و ثبات در افغانستان، به وزیر خارجه روسیه خاطر نشان ساخته است که موثریت این نشست در صورت آمادگی کامل هر دو کشور (افغانستان و روسیه)، بیشتر خواهد بود، لذا بهتر است تا این نشست به تعویق افتاده و در آینده با اشتراک و میزبانی هر دو کشور برگزار شود.

همچنان در این گفتگو ذکر شده است که در داخل حکومت افغانستان درمورد این مذاکرات رایزنی‌ها ادامه خواهند داشت و تیم‌های هر دو کشور (افغانستان و روسیه) برای تنظیم زمان مذاکرات بعدی مشترک کار خواهند کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت امور خارجه افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت نمی‌کند

قبل از این وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که به تاریخ ۴ سپتمبر در مسکو یک کنفرانس بین‌المللی جهت بحث روی حل و فصل بحران افغانستان و آغاز پروسه صلح ملی در این کشور، برگزار می‌شود.

به گفته مقامات وزارت خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت‌های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

این در حالیست که هفته گذشته، دولت امریکا و همچنان افغانستان اعلام نمودند که در این نشست اشتراک نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала