نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است

© REUTERS / U.S. Navy/Mass Communication Specialist 2nd Class Z.A. Landersنظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا بحریه دوم را برای شکست روسیه در اتلانتیک شمالی احیا میکند. کنستانتین بلوخین در مصاحبه با رادیو Sputnik راجع به علل این این فیصله اظهارنظر نموده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

در ایالات متحده امریکا بحریه دوم نیروهای بحری که باید جلو روسیه را در اتلانتیک شمالی بگیرد، احیا کرده است.

ادمیرال جان ریچاردسون قوماندان عملیات نظامی — بحری امریکا در مراسم رسمی در نورفولک (ناروی) اعلام داشت:«ما باید برتری های رقابتی خود را حفظ نمائیم و در بحر سلطه داشته باشیم».

او در عین حال افزود که بحریه دوم مجبور خواهد بود در شرایط «روسیه در حال احیاشدن» بجای اتحاد شوروی، فعالیت نماید.

در ابتدا بحریه دوم امریکا در سال 1950 ایجاد شده بود و نقش مهم را در مقابله با مسکو در سال های جنگ سرد بازی نموده بود. در سال 2011 در دوران رئیس جمهور بارک اوباما آن را منحل ساختند.

در ماه می قوماندانی نیروهای بحری راجع به ایجادنمودن مجدد بحریه دوم اعلام نمودند. ساحه اساسی فعالیت قطعات سواحل شرقی امریکا و اتلانتیک شمالی خواهد بود و وظیفه اساسی آن مقابله «با ادعاهای ارضی مسکو» نسبت به متحدین واشنگتن خواند شده است.

کنستانتین بلوخین کارشناس مرکز مطالعات مسایل امنیتی اکادمی علوم روسیه، سیاست دان — امریکا شناس در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار داشت که امریکا نسبت به هر کشوری که با آن در بحر رقابت آغاز میکند، بی تفاوت مانده نمی تواند.

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / The USS Theodore Roosevelt transits the Pacific Oceanنظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است - اسپوتنیک افغانستان
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است

کنستانتین بلوخین گفت:« من فکر میکنم، برای امریکا — این (بحریه — مدیریت مسوول) عرصه بسیار بحرانی فعالیت می باشد. به خاطریکه همه قدرت و پیشاهنگ بودن آنها بر قدرت آنها در بحر استوار است، یعنی ایالات متحده امریکا خود را به صفت ابرقدرت بحری تصور میکنند. از همینرو آنها همیشه نسبت به رقابت بی تفاوت باقی مانده نمی توانند. هر دولت که به امریکا در بحر چلنج دهد، از طرف آنها با برخورد بسیار شدید انتقادی مواجه میگردد. حداقل، تا رسیدن (دونالد) ترامپ به قدرت آنها عقیده داشتند که اولویت عمده برای امریکا باید تناسب آتی باشد: در حدود 60% تمام نیروهای بحری باید در بحرالکاهل و 40%، مطابقاً، باید در اتلانتیک متمرکز باشند. اما در شرایط که حالا امریکا رویارویی با چین و با روسیه آغاز میکند، روشن است که آنها سعی خواهند کرد حضور نظامی خود را در تمام نقاط سیاره کنترول و تقویت نمایند».

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownنظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است - اسپوتنیک افغانستان
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است

ولی، به عقیده کارشناس، امریکا تاکتیک اشتباه آمیز در پیش گرفته است.

کنستانتین بلوخین در خاتمه گفت:« ولی من فکر میکنم که چنین تاکتیک از نقطه نظر هنر نظامی عمیقاً اشتباه آمیز است و به شکست محکوم می باشد. به خاطر که پیشبرد جنگ با همه و در همه جبهات — این اشتباه خشن می باشد. معمولاً بر یک پرابلم توجه متمرکز می سازند و در ایتلاف متحد میشوند. ولی در اینجا واشنگتن سعی مینماید جنگ را در دو جبهه پیش برد و در ماهیت امر، امکانات خود را پراگنده می سازد. و ایالات متحده در تلاش بازداری همزمان چین و روسیه شاید تاب آورده نتوانند و اقتصاد آنها این را تحمل نخواهد کرد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала