شرایط امریکا برای خروج از سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanشرایط امریکا برای خروج از سوریه
شرایط امریکا برای خروج از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت امریکا میگوید که نبرد علیه داعش در سوریه تمام نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که نیروهای نظامی ایالات متحده تا نابودی کامل گروه تروریستی داعش و احیای روند ژنو در سوریه باقی خواهند ماند.

جیمز متیس: «در قدم نخست ما باید داعش را نابود بسازیم. علاوه براین ما باید نیروهای محلی را آموزش دهیم. ثالثاً، روند ژنو باید به سوی حل و فصل این جنگ حرکت نماید. هرگاه نیروهای محلی توانایی تأمین و حفظ امنیت را پیدا کنند ما تعداد نیروهای خویش را کاهش خواهیم داد.»

گفتنی است، چندی پیش، بریت مک گیرک، نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به خبرنگاران گفته بود که هدف حضور نظامی امریکا در سوریه نابودی کامل داعش میباشد و ایالات متحده برای انجام مرحله نهایی عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه آمادگی میگیرد.

از سوی دیگر تالیار بارازی، والی حمص معتقد است که مهاجرین سوریایی به علت حضور نظامیان امریکا در پایگاه التنف از بازگشت به خانه های شان در شهر پالمیرا هراس دارند.

یادآوری میکنیم، گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала