چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را آغاز کرد

© Sputnik / K. Akifiچین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را آغاز کرد
چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را در راهرو واخان ولایت بدخشان آغاز کرد.

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
چین 40 میلیون دالر برای ساخت مرکز فنی و حرفه ای افغانستان کمک می کند
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه South China Morning Post به نقل از منابع نظامی نوشت: چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را در راهرو واخان ولایت شرقی افغانستان بدخشان آغاز کرده است و پکن به طور کامل بودجه این پروژه را با هدف کمک به کابل در مبارزه با تروریسم به دوش می گیرد.

منابع روزنامه اظهار می دارد، که ارتش آزادیبخش چین (PLA) احتمالا پس از پایان ساخت و ساز این پایگاه، صدها تن از نظامیان خود را در این پایگاه جا به جا خواهد کرد.

منبع این روزنامه گفته است، که ساخت و ساز این پایگاه در حال حاضر آغاز گردیده و چین حداقل یک گردان از نیروهای نظامی را برای آموزش سربازان افغانستان در این پایگاه جا به جا می کند و جنگ افزار ها و تجهیزات لازم را پکن مستقیم به آنجا ارسال خواهد کرد.

به گفته وی، تاکنون معلوم نیست که چین چه زمانی قصد گشایش این پایگاه را دارد، اما این پروژه به عنوان یک پروژه پر هزینه و ارزشمند شناخته شده است.

این روزنامه خاطر نشان می کند، که این نخستین مورد حضور نظامی چین در افغانستان در تاریخ مدرن خواهد بود. ایجاد پایگاه نظامی به عنوان نیاز چین برای اطمینان از امنیت خود و جلوگیری از نفوذ گروه های تروریستی به خاک آن کشور است.

علاوه بر این، ثبات در تنگی واخان، واقع در محل اتصال مرزهای چین، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان، برای پکن در پیوند به توسعه پروژه های زیربنایی «یک کمربند یا راه» بسیار مهم شمرده می شود.

یادآوری می کنیم، که در حال حاضر چین تنها یک پایگاه نظامی در خاک کشور افریقایی جیبوتی به خاطر تدارکان نیروی دریایی اش دارد.

این پایگاه به تاریخ 1 اگوست سال گذشته گشایش یافت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала