چرا امریکا سلطهٔ جهانی‌اش را از دست می‌دهد

© AFP 2023 / MICHAL CIZEKچرا امریکا سلطهٔ جهانی‌اش را از دست می‌دهد
چرا امریکا سلطهٔ جهانی‌اش را از دست می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور یک نظامی بازنشسته امریکایی، تهدید اصلی برای نیروهای مسلح امریکا، کشورهای روسیه و چین نه بلکه استفاده سوء از این نیروها و سطح پایین تکنالوژی نظامی آنها است.

به گزارش اسپوتنیک، دگرمن دنیل دیویس، نظامی بازنشسته ارتش امریکا در مقاله‌یی که نشریهٔ"نشنل اینترست" منتشر کرده، نوشته است که خطر اصلی برای نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا، کشورهای روسیه و چین نه بلکه سوء استفاده از این نیروها و سطح پایین تکنالوژی نظامی، می‌باشد.

این نظامی پیشین امریکا چنین نوشته است: "هم اکنون امریکا تلاش می‌کند تا به‌هرشکل ممکن چین را ضربه بزند و با انجام انواع مانورها در نزدیکی مرزهای روسیه درگیری با آن کشور را تحریک کند، اما این رفتار  نمی‌تواند باعث بهبود امنیت خود امریکا شود. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از نیروهای مسلح و فقدان تکنالوژی نظامی با کیفیت خوب، باعث از بین رفتن  سلطهٔ امریکا در جهان شده است".

بلومبیرگ: امریکا نمی تواند روسیه را «به زانو درآورد» - اسپوتنیک افغانستان
بلومبیرگ: امریکا نمی تواند روسیه را «به زانو درآورد»

به گفته وی، اگر یکی از دشمنان امریکا ناگهان برای نابودی ماهواره‌های ناوبری و اکتشافی، از تسلیحات فضایی استفاده کند، واشنگتن به‌هیچ وجه نمی‌تواند پاسخ مناسبی بدهد و به بسیار زودی بخش قابل توجه پتانسیل نظامی خود را از دست خواهد داد.

به عقیدهٔ دگرمن دیویس، ایالات متحده امریکا باید به استفاده از نیروی نظامی و یا تهدید با آن برای  مجبورکردن رقبا و مخالفان جهت توافق با مطالبات خود پایان بدهد. زیرا این امر باعث می‌شود تا آنها هرچه بیشتر در زمینه تحقیقات و طراحی وسایل مقابله تلاش نمایند.

امریکا به عوض اینکه بر رقابت در میدان‌های بزرگ جهانی تمرکز کند، توجه بیشتر را به جنگ‌های کوچک و مبارزه با تروریزم، اختصاص داده است.

این در حالیست که استفاده بی‌حد و اندازه، ارتش امریکا را فرسوده کرده برای تأمین مصارف عملیات نظامی بی‌فایده و غیر ضروری، آنرا با قرض‌داری‌های تریلیونی مواجه کرده است.

به باور این نظامی امریکایی، ایالات متحده باید در سیاست خود دست به اصلاحات بزند و فوراْ تمام عملیات کنونی در سراسر جهان را پایان بدهد و از ارتش خود محافظت کند، زیرا اگر وضع به این شکل ادامه پیدا کند، در پایان راه امریکا به شکست کامل ارتش خود روبرو خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала