انتقال مواد سمی توسط «کلاه سفیدها» به شهر سراقب سوریه

© AFP 2023 / Abdulmonam Eassa انتقال مواد سمی توسط «کلاه سفیدها» به شهر سراقب سوریه
انتقال مواد سمی توسط «کلاه سفیدها» به شهر سراقب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه میگوید که نیروهای «کلاه سفیدها» محموله مواد سمی را به انبار مربوط به گروه تروریستی «تحریر الشام» منتقل نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال الکسی سیگانکوف، رئیس مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه امروز در یک نشست خبری اظهار داشت که نیروهای «کلاه سفیدها» محموله مواد سمی را به انبار مربوط به گروه تروریستی «تحریر الشام»* در شهر سراقب سوریه انتقال داده اند.

جنرال الکسی سیگانکوف: «بر اساس اطلاعات بدست آمده، منابعی در ولایت ادلب میگویند که دو لاری بزرگ مملو از مواد سمی کیمیاوی به قریه افص شهر سراقب ارسال شده است.»

به گفته وی، ۸ تن از نیروهای «کلاه سفیدها» این محوله را همراهی میکردند.

سیگانکوف: «این محموله ای مواد سمی به انبار مربوط گروه تروریستی "تحریر الشام" منتقل شد. سپس نیروهای "کلاه سفیدها" بخشی از محموله را در بشکه های پلاستیکی بدون برچسب به مکان دیگری در جنوب ولایت ادلب برای صحنه سازی حمله کیمیاوی و متهم نمودن نیروهای دولتی سوریه به استفاده از مواد کیمیاوی علیه مردم غیر نظامی، انتقال دادند.»

او بار دیگر تاکید کرد که مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه از قومندانان تشکیلات مسلح غیر قانونی میخواهد که دست از تحریکات مسلحانه بر دارند و به سازو کار مسالمت آمیر روی آورند.

قابل یادآوری است، چندی پیش، جنرال سیگانکوف اعلام کرده بود که هزاران جنگجوی گروه تروریستی «هیئت تحریر شام»* که پیشتر به نام «جبهۀ النصره»* یاد میشد، با سلاح های سنگین و وسایل نقلیه زرهی در ولایت ادلب سوریه متمرکز شده اند و برای حمله به مناطق تحت کنترول نیروهای دولتی سوریه آمادگی میگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала