شهردار کابل از مقامش کنار رفت

© Photo / AB.Z / AB.Zشهردار کابل از مقامش کنار رفت
شهردار کابل از مقامش کنار رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهردار کابل، در حالی که در ترکیه به سر می‌برد، از مقامش کنار رفته است. او در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که رئیس‌جمهورغنی استعفای او را پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، اقای عبدالله حبیب زی گفته است: "امروز استعفا بنده توسط رئیس‌جمهور غنی منظور گردید. از اعتماد و حمایت رئیس‌جمهور قلباً ابراز سپاس می‌کنم. همچنان از تمام همکاران من که با من به حیث یک تیم کار کردند تشکری می‌کنم. برنامه‌های زیاد عملی شد و برنامه‌های خوب دیگر در حال تطبیق است که در هر فصل چهره کابل را تغیر خواهد داد".
شهردار کابل از کادرهای جوان و تحصیل کرده برنامه فولبرایت امریکا است. او متهم به سنگین ترین فسادهای مالی در شهرداری کابل است. هشدار نیز گزارشی در مورد فسادهای میلیونی آقای حبیب زی و چند همکارش چندین ماه پیش نشر کرده بود.
آقای حبیب زی، استعفایش را از ترکیه برای رئیس‌جمهور فرستاده و رئیس‌جمهور نیز استعفای او را پذیرفته است. عبدالله حبیب زی وعده عملی کردن پروژه‌های بزرگی را در شهر کابل داده بود، اما هیچ کدام از این پروژه عملی نشد. حتا گزارش های وجود دارد که اکثر این پروژه‌ها خیالی بوده و هیچ گونه بودجه و برنامه‌ی برای عملی شدن آنها وجود نداشته است.

سرک میترو بس کابل، پاک کاری موانع سمنتی از داخل شهر، جلوگیری از ساخت و ساز بلند منزل‌ها در شهر کابل که بیشتر از هر زمانی دیگر افزایش نیز یافته است، بازسازی چند پارک در کابل و ایجاد پارک‌های مدرن دیگر و چندین پروژه بزرگ در شهر کابل که همواره از افتخارات و برنامه‌های این تیم یاد می‌شد، اکنون هیچ خبری از آن‌ها نیست.
آقای حبیب زی در مرکز عدلی و قضایی افغانستان و همچنان در دادستانی کل، پرونده‌های بسیار سنگین دارد. منابع آگاه می‌گویند، او به دلیل حمایت شدن توسط حلقه‌های در ارگ ریاست‌جمهوری حتا یک بار از بند پولیس جرایم سنگین نیز آزاد شده است.
مواردی مانند فساد شهردار کابل در تیم آقای غنی بسیار گسترده است. گزارش های زیادی در مورد افزایش فساد در حکومت وحدت ملی بارها به نشر رسیده است، اما حکومت و ارگ ریاست جمهوری همواره مبارزه با فساد را یکی از افتخارات کاری شان می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала