تمرینات «وستوک-2018»: خواب وحشتناک برای امریکا و ناتو

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات «وستوک-2018»: خواب وحشتناک برای امریکا و ناتو
تمرینات «وستوک-2018»: خواب وحشتناک برای امریکا و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه راجع به بزرگترین تمرینات نظامی از سال 1981 معلومات داد. ویکتور باراتیسف کارشناس نظامی در مصاحبه با رادیو Sputnik به یک عده ویژگی های این تمرینات اشاره نمود و افزود که در آنها همچنان قطعات چین و منگولیا نیز شرکت خواهند کرد.

در حدود 300 هزار نظامی، 36 هزار تانک، زرهپوش ها و ماشین های دیگر، بیش از یک هزار هلیکوپتر، طیاره و طیارات بی پیلوت به مانورهای «وستوک-2018» جلب شده که به بزرگترین تمرینات در روسیه از زمان تمرینات «غرب-1981» مبدل خواهند گشت.

© Sputnik / Aleksei Kudenko  /  مراجعه به بانک تصاویر روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین
روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین

در این باره سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه در ملاقات با ژورنالیستان در روز سه شنبه خبر داد.

© Photo / Russlands Verteidigungsministeriumمذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه
مذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه

به گفته او، چنین مقیاس مانورها در روسیه از سال 1981 وجود نداشت. شایگو گفت:« آنها به شکل «غرب-1981» را تکرار میکنند، ولی در چیزهای، ممکن، هنوز هم وسیعتر می باشند. به تمرینات بیش از یک هزار دستگاه پروازی، تقریباً 300 هزار نظامی، تقریباً در همه پولیگون های حوزه های نظامی مرکزی و شرقی، طبعاً، بحریه بحرالکاهل، بحریه شمال، بطور کامل نیروهای دیسانت هوایی گماشته خواهند شد».

© Sputnik / Sergei Mamontovروزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین
روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه Hürriyet: نمایش قدرت روسیه و چین

وزیر دفاع روسیه افزود:« شما تصور کنید که همزمان در حرکات و در کار 36 هزار واحد تخنیک نظامی — این تانک ها، زرهپوش ها، ماشین های محاربوی پیاده شرکت خواهند کرد و این همه، طبعاً، در شرایط، اعظمی نزدیک به محاربوی، آزمایش میشوند».

به گفته او، مانورها بطور عنعنوی از سلسله بزرگ اقدامات آمادگی — در حدود 15 تمرین ویژه در باره تامین نیروها — آغاز میشوند. اعلامیه سرقوماندان اعلی راجع به بررسی ناگهانی آمادگی محاربوی که به قول شایگو، «به تجربه خوب در زندگی و کار ما مبدل گشته» مبدل گشته، به سرآغاز تمرینات مبدل گشت.

© Sputnik / Vitaly Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر نشریه: روسیه بیش از این بر ترامپ و غرب حساب نمی کند
نشریه: روسیه بیش از این بر ترامپ و غرب حساب نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
نشریه: روسیه بیش از این بر ترامپ و غرب حساب نمی کند

مبصر نظامی روزنامه «کمسومولسکایا پراودا»، دگروال ویکتور بارانتسیف در مصاحبه با رادیو Sputnik معلومات داد که این تمرینات، در نوبه اول، از تمرینات سال 1981 چه تفاوت دارند.

ویکتور بارانتسیف گفت:« این تمرینات چند ویژگی دارند. اول اینکه، طوریکه به این سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه اشاره نمود، این بزرگ مقیاس ترین تمرینات از زمان تمرینات استراتیژیک شوروی — «غرب-1981» می باشند. در آن وقت به تعداد در حدود 100 هزار نفر، یعنی سه بار کمتر، نسبت به حال، گماشته شده بودند».

© Sputnik / Evgeny Yepanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر فوربس: سلاح روسیه آن را «به کشور مبدل می سازد که آن را باید مدنظر گرفت»
فوربس: سلاح روسیه آن را «به کشور مبدل می سازد که آن را باید مدنظر گرفت» - اسپوتنیک افغانستان
فوربس: سلاح روسیه آن را «به کشور مبدل می سازد که آن را باید مدنظر گرفت»

او افزود که در تمرینات همچنان قطعات چین و منگولیا نیز شرکت خواهند کرد.

ویکتور بارانتسیف افزود:« یه خصوصیت دیگر — آن که بیشتر از همه در پنتاگون و مقر ناتو در بروکسل از آن میترسند — اینست که در این تمرینات قطعات چین و چند قطعه منگولیا نیز شرکت خواهند کرد. هم برای امریکا و هم برای ناتو این — همکاری نظامی روسیه و چین — به خواب وحشتناک مبدل گشته است. زیرا میتوان گفت که مشارکت ما با چین از شکل اعلامیوی هرچه بیشتر به سطح عملی گذار مینمایند — هم روسان، هم چینایان و هم منگولیایان شانه به شانه وظایف استراتیژیک تمرین خواهند کرد و طبعاً، وظایف در باره دفع و ترد مشترک تهدیدهای نظامی، تمرین خواهند کرد».

به عقیده کارشناس نظامی، تمرینات «وستوک-2018»، برعلاوه مسایل دیگر، به مسیج معین به ناتو مبدل خواهند گشت.

ویکتور بارانتسیف ضمن نتیجه گیری، اظهار عقیده نمود که این تمرینات نشان خواهند داد که در جهان نیروهای وجود دارند که میتوانند با تلاش های جهانی امریکا و ناتو مقابله نمایند. من فکر میکنم، به این ترتیب، که حالا هم برای پنتاگون و هم برای ناتو آنچه رخ میدهند که آنها کمتر از همه انتظار داشتند و بیشتر از هم از آن میترسیدند…

مانورهای «وستوک-2018» از 11 تا 15 سپتمبر برگذار میگردند و به بزرگترین اقدامات آمادگی نیروهای مسلح مبدل خواهند گشت و آنها موقف بین المللی کسب کرده اند. در تمرینات نیروهای حوزه های نظامی شرقی و مرکزی، نیروهای بحریه شمال و همه جز و تام ها و قطعات نیروهای دیسانت هوایی، طیارات نیروهای هوایی دوربرد و طیارات ترانسپورت هوایی و همچنان (در یکی از مراحل) قطعات چین و منگولیا شرکت خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала