امریکا مدعی توقیف قایق حامل سلاح‌های سبک در خلیج عدن شد

© Flickr / US Naval Forcesامریکا مدعی توقیف قایق حامل سلاح‌های سبک در خلیج عدن شد
امریکا مدعی توقیف قایق حامل سلاح‌های سبک در خلیج عدن شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از مقامات دفاعی امریکا مدعی شد، نیروی دریایی این کشور صدها تسلیحات سبک از جمله تفنگ‌های کلاشنیکوف را از قایقی در خلیج عدن مصادره کرده است.

به‌ گزارش اسپوتنیک ‌به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، این قایق که هیچ بیرقی را به همراه خود نداشته به عنوان یک "داو"، قایق چوبی کوچک با بادبانی لچکی که در این منطقه رایج است، توصیف شده است.
این مقام افزود: تعداد تسلیحات مصادره شده از این قایق به بیش از هزار قبضه می‌رسد. این کشف و مصادره توسط خدمه ناوشکن "جیسون دانهام" نیروی دریایی امریکا که مشغول انجام یکی از عملیات‌های فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی امریکا در این منطقه بودند، صورت گرفت.

خدمه این قایق بادبانی به درخواست نیروی دریایی امریکا اجازه داد تا خدمه این ناوشکن امریکایی سوار بر این قایق شوند.
این مقام مذکور ادعا کرد که مقصد قایق کشف شده هنوز مشخص نیست، اما مقامات امریکایی مدعی شده‌اند کشتی‌هایی که در گذشته در این منطقه رهگیری شده بودند به تلاش‌های ایران برای حمایت از حوثی‌ها در یمن ارتباط داشتند!
این مقام افزود: امریکا در حال تجزیه و تحلیل اسناد و مدارکی است که از قایق به دست آورده تا بتواند مقصد و مبدا اصلی آن را مشخص کند.
امریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در مبارزه با حوثی‌ها حمایت می‌کند، درگیری که به خاطر نگرانی‌ها نسبت به تلفات غیرنظامیان به شدت تحت بررسی‌های ‌دقیق قرار گرفته است.
خلیج عدن که اقیانوس هند را به دریای سرخ متصل می‌کند، یک مسیر آبی با ترافیک بسیار شدید است که اغلب از سوی قاچاقچیان برای انتقال محموله‌های مختلفشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کشتی‌های امریکا و متحدانش در عملیات نیروی ضربت مشترک 150 شرکت دارند و پیشتر نیز کشتی‌های دیگری را در این منطقه کشف و شناسایی کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала