سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند

© Flickr / U.S. Army Materiel Command سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش های رسانه ها، امریکا سیستم دفاع ضد راکتی را در شمال سوریه مستقر می سازد. سیاست دان نظامی اندری کوشکین در مصاحبه با رادیو Sputnik انکشاف بعدی حوادث را پیشبینی کرد و اشاره نمود که امریکا پی هم اوضاع را در جمهوری عربی سوریه بی ثبات می سازد.

پنتاگون برای استقرار سیستم دفاع ضد راکتی در برخی شهرها در شمال سوریه آمادگی میگیرد، در این باره نشریه «Yeni Safak» ترکیه به نقل از فیض ال اسمیر قوماندان سابق اسامبله نظامی ولایت دیرالزور سوریه خبر داده است.

طبق معلومات نشریه، امریکا همین اکنون سه سیستم پیشرفته راداری در مناطق تل بیدار، کوبانی (عین العرب) جابجا کرده و همچنان 13 سیستم پورتاتیف و ثابت راداری برای نظارت و کشف مستقر ساخته است.

© Photo / David B. Gleasonسیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند - اسپوتنیک افغانستان
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند

ال اسمیر اعلام داشت:« گام بعدی امریکا ایجاد سیستم دفاع ضد راکتی در منطقه می باشد که به بخش پلان درازمدت واشنگتن در باره ایجاد بی نظمی در منطقه مبدل خواهد گشت». به گفته او، امریکا استقرار سیستم ها را در شهرهای الحسکه و رمییلیان در نظر دارد.

همچنان خبر داده شده که ایالات متحده ناحیه عاری از پروازها را در شمال سوریه ایجاد میکند و سیستم های راداری را در ساحه 26 هزار کیلومتر مربع که حزب «اتحادیه دموکراتیک» کردان (PYD) در شرق دریای فرات تصرف کرده، جابجا می سازد.

ال اسمیر افزود که این اقدامات نیات اداره امریکا را در باره تقویت حضور خود در سوریه نشان میدهد و همزمان به حزب کارگران کردستان — ممنوع در ترکیه — کمک میکند. به گفته او، سیستم های راداری برای نظارت بر عملیات هوایی و زمینی ترکیه در سرحد استفاده خواهند شد. طیارات نظامی امریکا در مناطق الحسکه، رقعه و دیرالزور بسیار فعال خواهند بود و معلومات دریافت شده به نیروی هوایی برای ایجاد «پرده دفاعی» داده خواهند شد. ال اسمیر افزود که همه این اقدامات برای آن انجام میشوند، تا ترکیه، روسیه و ایران را بترسانند.

© AP Photo / Hussein Mallaنشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند - اسپوتنیک افغانستان
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند

اندری کوشکین سیاست دان نظامی و آمر دیپارتمنت سیاست شناسی و جامعه شناسی پوهنتون اقتصاد روسیه بنام پلیخانوف در مصاحبه با رادیو Sputnik انکشاف بعدی حوادث را پیشبینی کرد.

اندری کوشکین گفت:« امریکا بطور هدفمند و پی هم اوضاع را در سوریه بی ثبات می سازد. در حال حاضر آنها میخواهند دولت داری را تخریب کنند — نظامیان این کار را آغاز کرده، سیستم دفاع ضد راکتی را ایجاد میکنند که برای آنها یک نوع ناحیه عاری از پروازها از مابیج تا دیرالزور ایجاد کند. همه چیز روشن گردیده و مقاومت درهم کوبیده شده، نیروهای حکومتی در آینده نزدیک خاک سوریه را از افراد مسلح سازمان های تروریستی کاملاً پاکسازی خواهد کرد. اما حالا ماهیت امریکا برملا میشود که، قبل از همه، به بی ثباتی برای تعویض رژیم سیاسی در سوریه ضرورت دارد. آنها بازهم بر کناره گیری اسد پافشاری میکنند و برای این کار هر کار ممکن انجام میدهند. این ناحیه عاری از پروازها — تلاش جهت تصرف بخش آسمان و بعداً اشغال بخش از خاک سوریه است، جای که ایجاد دولت کاذب و تخریب دولت سوریه بطور کل ممکن است».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала