دو چهرۀ تاثیر گذار دولت امریکا به پاکستان می‌روند

© REUTERS / Yuri Gripasدو چهرۀ تاثیر گذار دولت امریکا به پاکستان می‌روند
دو چهرۀ تاثیر گذار دولت امریکا به پاکستان می‌روند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌ها می‌رسانند که در آیندۀ نزدیک دو چهرۀ تاثیرگذار ایالات متحده امریکا به‌خاطر گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی به اسلام‌آباد می‎‌روند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، این مطلب را جیمس متیس، وزیر دفاع امریکا در صحبت با خبرنگاران در مقر پنتاگون گفته و افزوده که مایک‌ پامپیو، وزیر امور خارجۀ آن کشور با جنرال جوزف دنفورد، رئیس ارتش به پاکستان می‌رود.
قرارست سفر دو چهرۀ مهم دولت امریکا به پاکستان در هفتۀ آینده صورت گیرد وهدف از آن دیدار با مقام‌های جدید دولت پاکستان و صحبت در مورد مبارزه جدی با هراس‌افگنی گفته شده‌است.

برگزاری نشست سه جانبه میان افغانستان، چین و دولت جدید پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری نشست سه جانبه میان افغانستان، چین و دولت جدید پاکستان

در عین زمان، وزیر دفاع امریکا خبرهای که گویا جنگ افغانستان به شرکت خصوصی سپرده می‌شود را رد کرده‌است.
این درحالی‌ست که به تازه‌گی در سطح رهبری دولت پاکستان تغییرات گسترده به وجود آمد و عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف، مسؤولیت مقام نخست‌وزیری آن کشور را به عهده گرفت.
با تغییرات گسترده در سطح رهبری دولت پاکستان، امیدهای مقام‌های دولت واشنگتن و کابل افزایش یافته تا اسلام‌آباد در امر مبارزه به هراس‎‌افگنی و آمدن صلح و ثبات در افغانستان کمک نمایند.
هرچند به تازه‌گی وزیر امور خارجۀ امریکا با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان تماس تیلفونی داشته و به نقل از مسؤولان، در مورد مبارزه با تروریزم صحبت نموده؛ اما پاکستان این خبر را رد کرده‌است.
اسلام‌آباد پس از تماس تیلفونی پامپیو با عمران خان گفت که هردو طرف هیچ‌گونه بحثی در مورد مبارزه با تروریزم نداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала