هشدار روسیه به امریکا در باره حمله احتمالی به سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovهشدار روسیه به امریکا در باره حمله احتمالی به سوریه
هشدار روسیه به امریکا در باره حمله احتمالی به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حمله احتمالی امریکا به سوریه تمام اقداماتی را که برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل سوریه صورت گرفته است، را از بین خواهد برد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری خود گفت:حمله احتمالی امریکا به سوریه تمام اقداماتی را که برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل سوریه صورت گرفته است، را از بین خواهد برد.
وی افزود: از آن ‌جای که بررسی‌های دقیقی برای مشخص شدن استفاده از سلاح کیمیاوی در ادلیب از سوی دولت سوریه در جریان است، امیدواریم امریکا به نیروهای دولتی حمله نکند.
زاخاروا تاکید کرد با حمله امریکا به سوریه، تمام اقدامات صورت گرفته درباره حل و فصل مسالمت آمیز مسائل سوریه از بین خواهد برد.

امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بار دیگر سوریه را تهدید به حمله راکتی کرد

پیش از این سفیر روسیه در امریکا نسبت به تصمیم احتمالی واشنگتن برای حمله به سوریه هشدار داد و آن را "بی اساس و غیرقانونی" اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در امریکا، در سخنانی تاکید کرده و گفته است که من به واشنگتن اعلام کرده‌ام که مسکو نگران آماده شدن ایالات متحده برای حمله به سوریه است.
وی افزود: "مساله مهم این است که ما نگرانی خود را نسبت به سیگنال هایی که نشان می‌دهد امریکا برای حملات جدید به سوریه آماده می‌شود، اعلام کرده ایم، آن هم به بهانه استفاده از تسلیحات کیمیاوی توسط سوری ها. ما تاکید می‌کنیم که چنین چشم اندازی یک نگرانی عمیق برای ما به شمار می‌رود. از واشنگتن می‌خواهیم تا واقعیت ها و دلایل مطمئن درباره استفاده از تسلیحات کیمیاوی توسط سوریه را ارائه دهد".
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل 28 اگست در جمع خبرنگاران گفته بود که هشدار وزارت دفاع روسیه درباره حملات احتمالی کیمیاوی در سوریه بر اساس واقعیت های قاطع و مطمئن است.
وزارت دفاع روسیه هشدار داده است که امریکا احتمالا از این مساله به عنوان بهانه ای برای انجام حملات جدید علیه تاسیسات دولتی سوریه استفاده می‌کند.
21 اگست نیز انگلستان، فرانسه و امریکا اعلام کردند که به هرگونه استفاده احتمالی از تسلیحات کیمیاوی توسط نظام سوریه، به طور مناسب پاسخ خواهند داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала