متهم شدن همسر نتانیاهو به فساد

© AFP 2023 / Thomas Coex متهم شدن همسر نتانیاهو به فساد
متهم شدن همسر نتانیاهو به فساد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل به گرفتن رشوه از رئیس شرکت مخابراتی «بِزِک» متهم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه haaretz، پولیس اسرائیل سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر این کشور را رسماً به گرفتن رشوه از رئیس شرکت مخابراتی «بِزِک» متهم کرد.

روزنامه متذکره: «سخنگوی پولیس در رابطه با «قضیه ۴۰۰۰» رسماً اعلام کرد که سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر اسرائیل به گرفتن رشوه متهم شده است.»

بر بنیاد گزارش، پولیس شواهدی در دست دارد که همسر نتانیاهو و هیئت رهبری شرکت «بِزِک» کاملا از اهمیت اقتصادی اعمال خود آگاه بودند.

نیر هایفتز، سخنگوی سابق نتانیاهو، شلومو فیلبر، مدیرعامل سابق وزارت مخابرات،شائول آلوویچ، مالک شرکت مخابراتی «بِزِک» همراه با همسرش و پسرش و چند کارمند این شرکت از جمله متهمان «قضیه ۴۰۰۰» هستند.

هایفتز و فیلبر با څارنوالی اسرائیل معماله نموده اند و آماده هستند با دریافت مقام «شاهدان دولتی» تمام اطلاعات خویش را در بدل کاهش اتهامات در اختیار آنها بگذارند.

څارنوالی اسرائیل معتقد است که کارمندان دولتی در قبال ترویج منافع شرکت اصلی مخابرات اسرائیل، موسوم به بِزِک، از آنها خواسته اند که پوشش رسانه‌ای مطلوبی از خانواده نتانیاهو در سایت خبری این شرکت داشته باشند.

قابل یادآوری است، پولیس اسرائیل در اوایل سال روان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور را به رشوه‌خواری متهم کرده بود. مقامات امنیتی اسرائیل میگویند که شواهد و مدارک کافی برای طرح دو قضیه جداگانه علیه بنیامین نتانیاهو در محکمه در دست دارند.

نخست وزیر اسرائیل بر بیگناهی خود اصرار میورزد و ابراز اطمینان میکند که تحقیقات علیه او نتیجه ای نخواهد داد و او سالهای زیادی کشور را اداره خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала