امریکا و متحدانش می‌توانند طی 24 ساعت آماده حمله به سوریه شوند

© Sputnik / Igor Zaremboحمله کیمیاوی
حمله کیمیاوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که امریکا و متحدانش می توانند در 24 ساعت راکت‌ها را به منظور حمله به سوریه آماده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مارییا زخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که فقط 24 ساعت ضرور خواهد بود تا امریکا و متحدانش حملاتراکتی دسته جمعی را به منظور اقدام نظامی علیه سوریه آماده کنند.

افزایش راکت‌های کروز امریکا همزمان با توطئه حمله کیمیاوی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
افزایش راکت‌های کروز امریکا همزمان با توطئه حمله کیمیاوی در سوریه
این بیانیه در زمانی منتشر می شود که کشورهای غربی به دنبال فریب و اتهام زنی علیه دولت سوریه در زمینه حملات کیمیائی استند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: گروه حمله ائتلاف حدود 70 دستگاه راکت انداز مستقر در خاورمیانه دارند. انبار مهمات آنها نزدیک به 280 راکت کروز میباشد، و کشتی های بحری امریکا تحت نام‌های "کارنی" و "راس" را در منطقه مستقر کرده است که هر کدام 28 راکت کروز تام‌هاوک حمل می‌کنند.
زاخاروا گفت که پس از گزارشات رسانه‌ای درباره افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه، "سولیوانز"، یکی از کشتی‌های جنگی امریکا خلیج فارس را ترک کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موضع پنتاگن در رد افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه گفت که ارتش امریکا فراموش کرده که بگوید آنها می تواند قابلیت‌های راکتی را برای حمله به سوریه فقط در 24 ساعت آماده کند. فعلاً گروه حمله امریکا، فرانسه و بریتاینا متشکل از طیارات ترانسپورتی، و طیارات اکتشافی و تکتیکی در پایگاه‌هایی اردن، کویت و کریتی میباشد.
امریکا مسوولیت حمله کیمیاوی در سوریه را به دوش روسیه و ایران انداخت - اسپوتنیک افغانستان
امریکا مسوولیت حمله کیمیاوی در سوریه را به دوش روسیه و ایران انداخت
روز گذشته سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بر بی‌اساس بودن اتهامات غربی‌ها علیه ارتش سوریه مبنی بر احتمال استفاده از سلاح کیمیایی در ادلب تاکید کرد.
وی گفت: اتهامات غربی‌ها به ارتش سوریه مبنی بر احتمال دست زدن به حملات کیمیایی در ادلب را رد می‌کنیم… حملات کیمیائی در شیخون و غوطه شرقی ساختگی بود تا نیروهای سوریه را متهم کنند.
.ی از تماس‌های روسیه با امریکا برای بررسی اوضاع نظامی ادلب در شمال سوریه خبر داد.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد ادلب آخرین کانون تروریزم است و باید تروریست‌های آنجا را نابود کنیم.
لاوروف از تفاهم روسیه و ترکیه درباره گام‌های پیش از عملیات نظامی در ادلب خبر داد.
وی افزود، با ترکیه درباره جدا کردن جبهه النصره از افرادی مسلحی در ادلب که تمایل به گفت‌وگو دارند، تفاهم داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала