ترامپ سقوط ایران را رد نمی کند

© REUTERS / Carlos Barriaدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ رد نمی کند که ممکن اقدامات دولت او منجر به فروپاشی ایران شود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه طی مصاحبه با بلومبرگ اعلام نمود که اقدامات دولت او می تواند منجر به فروپاشی ایران شود.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک افغانستان
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران
وی گفت: "وقتی که من اینجا(به کاخ سفید) آمدم، سوال این بود که آنها چه زمانی می خواهند شرقمیانه را در اختیار بگیرند."
دونالد ترامپ افزود: ولی اکنون سوال این است که آیا آنها زنده خواهند ماند یا خیر؟ در یک و نیم سال گذشته تغییرات زیادی بوجود آمده است. 
در ماه می، ترامپ اعلام کرد که از توافق نامه در مورد اتمی ایران خارج می شود و نتنها فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. بخش اول اقدامات تحریمی امریکا در ماه اوگست شروع شد. این تحریمها، به ویژه بخش صنعت موتر سازی ایران، شامل خرید طلا و تعدادی فلزات گرانبها شد. تحریم های باقی مانده در تاریخ 5 نوامبر به اجرا در می آیند.
ششم اوگست 2018 اولین موج تحریم های امریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.
آمادگی ترامپ برای حمله به ایران - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ترامپ برای حمله به ایران
تحریم های امریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های طیارات موترها استند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را در برابر کشورهایی که با ایران همکاری می کنند اتخاذ کند. بقیه تحریم های امریکا بعد از 5 نوامبر عملی خواهند شد.
در تاریخ 8 ماه می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала